גנץ למפוני הצפון: "נפעל להחזיר אתכם הביתה לפני ספטמבר"

במסגרת הצהרה שמסר בכנסת, יו"ר המחנה הממלכתי עקץ את בן גביר במרומז: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה - לא צריכים לשבת בקבינט". הוא הוסיף: "דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים גם בשבתות וחגים". בתוך כך, גלנט קיים הערכת מצב בגבול סוריה, והדגיש: "אנחנו מונעים את ההתבססות של כוחות חיזבאללה ושל כוחות איראניים שמנסים להגיע עד רמת הגולן"

השר בני גנץ
השר בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר בני גנץ מסר היום (ראשון) הצהרה בכנסת, בה התייחס, בין היתר, למתיחות בגזרה הצפונית. "זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הגדול והדחוף ביותר", אמר, והוסיף: "אני פונה למפונים, שיעשו את ליל הסדר מחוץ לבתיהם, ומבטיח - אנחנו רואים אתכם. נפעל להחזיר אתכם הביתה בביטחון, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים". עוד אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "הקואליציה האזורית בהובלת ארצות הברית, שהוכיחה את עצמה נגד איראן, חייבת להיות חלק מתוכנית הפעולה שלנו להיפוך אסטרטגי במזרח התיכון - וחלק מהיום שאחרי ברצועת עזה. למהלך הצבאי - חייב להצטרף מהלך מדיני".

ברקע הציוץ מעורר הסערה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר גנץ: "מצופה מהמנהיגות שתתעלה לגודל השעה. שרים שפוגעים בביטחון המדינה - לא צריכים לשבת בקבינט", והוסיף: "דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים גם בשבתות וחגים".

בן גביר פרסם סרטון תגובה, בו פנה לגץ: "אתה באמת לא ראוי לשבת בקבינט. אתה חושב ששכחנו איך הובלת מדיניות של הכלת חמאס? איך פתחת מחסומים והכנסת פועלים מעזה? איך אירחת את אבו מאזן בבית שלך? איך סגרת את כיתות הכוננות וסיכנת את חיילי גולני?", אמר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404211725' autoplay='0' credit='' desc='בן גביר לגנץ: "אתה באמת לא ראוי לשבת בקבינט" ' poster='' kid='1_cay2wzkl' duration='21']

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס גם לקיפאון במגעים לעסקת חטופים: "בשבועות האחרונים אנחנו ממשיכים בחיפוש דרכים שיאפשרו להחזיר את חטופינו. אנו בונים מנופי לחץ נוספים - מדיניים, צבאיים וכלכליים". לסיום, הוא פנה לחטופים עצמם: "לא נפסיק לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה - יתמלאו כמה שיותר מהר. לא נשכח אתכם לרגע, ולא ננוח עד שנראה אתכם איתנו".

Whatsapp Image 2024 04 21 At 1

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט השתתף היום בהערכת מצב באוגדה 210 שבגבול סוריה, לצד מפקד האוגדה תת-אלוף ציון רצון ובכירים נוספים. בסופה אמר גלנט: "ראיתי את ההיערכות הטובה מאוד של כוחות צה"ל בגזרה המזרחית, וכיצד אנחנו מונעים את ההתבססות של כוחות חיזבאללה וגם כוחות איראניים שמנסים להגיע עד גבול רמת הגולן. אנחנו שומרים לעצמנו חופש פעולה מלא לפגוע בכל מטרה ובכל אויב שמנסה לסכן אותנו".