מטח כבד לעבר הגולן, ביידן הזהיר את איראן מלתקוף בישראל

דיווח: ארה״ב שולחת תגבורת למזה"ת במסגרת ההיערכות לתקיפה איראנית. נשיא ארה"ב חזר על מחויבותו לביטחון ישראל: "המסר שלי לאיראן - Don’t". מטח כבד לצפון: כ-40 שיגורים זוהו לאזור רמת הגולן. דובר צה"ל: "הימים הקרובים מחייבים אותנו לגלות ערנות". צרפת, הודו, נורווגיה ובריטניה פרסמו אזהרות מסע לישראל | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-189 למלחמה: בישראל נערכו היום (שישי) לתגובה איראנית על חיסול בכיר משמרות המפכה בדמשק, ולפי דיווחים האיראנים העבירו מסר לארצות הברית - לפיו יגיבו באופן שלא יגרום להסלמה באזור. ב"וושינגטון פוסט" דווח הבוקר כי הצפי בישראל הוא לתקיפה איראנית בתוך 48 שעות. בערב, דווח כי ארצות הברית שולחת תגבורת למזרח התיכון במסגרת ההיערכות לתקיפה אפשרית. הנשיא ג'ו ביידן התייחס לאיומי טהרן, חזר על מחויבותו לביטחון ישראל, ואמר: "ההערכה היא שתקיפה איראנית תקרה בקרוב. אנחנו נעזור להגן על ישראל, ואיראן לא תצליח".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא להערכות המצב לקראת תקיפה איראנית אפשרית, ואמר בסיום פגישה עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב המבקר בארץ: "אנחנו ערוכים בהגנה, גם על הקרקע וגם באוויר, בשיתופי פעולה הדוקים עם שכנות וידידות על מנת למנוע פגיעה בישראל, ואנו נדע כיצד להגיב". הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הוסיף דברים ברוח דומה: "אנחנו עוקבים אחר הנעשה באיראן, ערוכים לכל תרחיש". בהצהרתו בערב, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הזהיר: "הימים הקרובים מחייבים אותנו לגלות ערנות".

אחרי שאתמול פתחו כוחות מתמרנים בפיקודה של אוגדה 162 במבצע במרכז הרצועה, צה"ל ושב"כ אישרו הבוקר כי בתקיפה אווירית חוסל אחראי ביטחון הפנים של חמאס במרחב ג'באליה, אשר הכווין השתלטויות של מחבלים על משאיות סיוע הומניטירי. כוחות צה"ל פעלו הלילה גם בצפון השומרון, וחיסלו בכיר בתשתית הטרור של טובאס. בגזרה הצפונית נרשמה התחממות בערב, לאחר שכ-40 רקטות שוגרו לעבר צפון רמת הגולן.

[timeline id="5109" name="חרבות ברזל - יום 189"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו