חילופי איומים עם איראן; ביידן: "מחויבים לביטחון ישראל"

בישראל ביקשו מארה"ב להזהיר את הרפובליקה האיסלאמית באופן פומבי, הנשיא אמר: "המחויבות שלנו לביטחון ישראל חזקה ואיתנה". גלנט: "מי שינסה לתקוף אותנו - יתקל בתגובה עוצמתית בשטחו". בתקיפה אווירית: חוסלו שלושה מבניו של אסמאעיל הנייה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-187 למלחמה: בצל ההמתנה להתקדמות במגעים לעסקת חטופים, מערכת הביטחון נמצאת בכוננות מוגברת גם היום (רביעי) מחשש לתגובה איראנית. המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, הבטיח היום שתגובה תבוא ואמר: "ישראל חייבת להיענש - וכך יהיה". שר החוץ ישראל כ"ץ השיב לו: "אם תגיבו מאדמתכם - נתקוף באיראן". שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת כיפת ברזל בצפון ואמר: "מי שינסה לתקוף אותנו יתקל בהגנה חזקה - ומיד אחר כך בתגובה עוצמתית בשטחו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב כי "מחויבותנו לביטחון ישראל מול האיום האיראני חזקה ואיתנה", זאת לאחר שישראל ביקשה מהנשיא להזהיר את איראן פומבית מתקיפה נגד ישראל. בכיר אמריקני אמר הערב ל"אל-ג'זירה" כי אם ישראל תהיה נתונה למתקפה מצד איראן, ארה"ב תיקח חלק בהגנה על ישראל, והדגיש כי ארה"ב לא שוללת ביצוע מתקפות משותפות עם ישראל בתגובה לתקיפה מאיראן.

שלושה מבניו של אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חוסלו היום בתקיפה אווירית על רכב במחנה הפליטים שאטי הסמוך לעיר עזה. מצה"ל ושב"כ נמסר כי הם היו בדרכם לביצוע פעולת טרור במרכז הרצועה. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו גם שלושה מנכדיו של הנייה.

[timeline id="5103" name="חרבות ברזל - יום 187"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו