הבית הלבן: "צפויה פגישה בנוגע לפעולה ברפיח"; צה"ל תקף בלבנון

לפי הוול סטריט ג'ורנל ארה"ב הציעה חזרת כ-150 אלף עזתים לצפון הרצועה כחלק מעסקה, דבר לו ישראל סירבה עד כה. הקבינט התכנס הערב כדי לדון על פרטי העסקה. כחלק מהגברת המוכנות בגבול הצפוני, כוחות אוגדה 146 קיימו תרגיל רחב בשיתוף זרוע הים וחיל האוויר, לצד המשטרה וכוחות ההצלה והחילוץ. צה"ל חיסל את יו"ר ועדת החירום של חמאס במחנות המרכז | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-186 למלחמה: בהודעה רשמית הלילה (שלישי), חמאס הודיע כי קיבל לידיו את ההצעה הישראלית להפסקת אש ועסקת חטופים, וכי הנהגת ארגון הטרור בוחנת את ההצעה "מתוך אחריות לאומית", על אף שבהודעה נמסר כי "ההצעה אינה נענית לאף דרישה שלנו". לפי דיווחים פלסטיניים, הארגון יחזיר את תשובתו בתוך כשבוע, ויציג הערות. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב "לא אופטימית" בנוגע למגעים, והציעה את חזרת של כ-150 אלף עזתים לצפון הרצועה כחלק מעסקה. קבינט המלחמה התכנס הערב באופן חריג, ודן בפרטי העסקה.

טורקיה הודיעה היום על הגבלת הייצוא לישראל עד להפסקת אש בעזה, שר החוץ ישראל כ"ץ תקף: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושביו למען תמיכתו במרצחי החמאס. ישראל לא תיכנע לאלימות ולסחטנות, נגיב בהתאם". בארה"ב התייחסו היום לפעולה הצבאית ברפיח, ואחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי קבע תאריך, מזכיר המדינה בלינקן אמר כי "ישראל לא מסרה תאריך" לאמריקנים. בנוסף, מהבית הלבן נמסר כי תתקיים פגישה מול צוות ישראלי בנוגע לפעולה האפשרית.

הבוקר הודיע צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו אמש את חאתם אלע'מרי, יו"ר ועדת החירום הממשלתית של חמאס במחנות המרכז. לראשונה במלחמה, מערכת "כיפה ימית" של חיל הים יירטה הלילה בשמי אילת מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח ישראל, לא היו נפגעים. אזעקות הופעלו הבוקר ברחבי הגליל המערבי. אחרי השיגור אמש לרמת הגולן, חיל האוויר תקף הלילה תשתיות של צבא סוריה. בצל האיומים מאיראן, צה"ל השלים תרגיל רב-זרועי בזירה הצפונית.

[timeline id="5101" name="חרבות ברזל - יום 186"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו