מטחים לגליל, תקיפות בלבנון; רופא במילואים נפצע קשה בעזה

אזעקות הופעלו בנהריה ובשורת יישובים בגליל. צה"ל: רופא במילואים בעוצבת הקומנדו נפצע קשה שלשום בדרום רצועת עזה. 7 עובדי ארגון סיוע בינלאומי נהרגו בתקיפה אווירית במרכז הרצועה, בצה"ל מתחקרים. בריטניה זימנה את השגרירה בלונדון חוטובלי לשיחה. איראן איימה להגיב על החיסול בדמשק | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-179 למלחמה: ביקורת קשה בעולם על ישראל הערב (שלישי) בעקבות הרג 7 עובדי ארגון הסיוע הבינלאומי WCK הלילה במרכז רצועת עזה. הרמטכ"ל הרצי הלוי החל בבדיקת הנסיבות. נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם השף שעומד בראש הארגון והתנצל בפניו, גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עמו והדגיש: "אבהיר לישראל שעליה לשמור על חיי אזרחים". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מקרה טרגי של פגיעה לא מכוונת של כוחותינו בחפים מפשע". בריטניה, שאחד ההרוגים בתקרית הוא אזרח שלה, זימנה לשיחה את השגרירה ציפי חוטובלי. בכירים אמריקנים מסרו: "ישראל לא יודעת לנהל את הסיוע ההומניטרי".

יום שלישי של מחאה נגד הממשלה ולמען החטופים בירושלים: אלפים הפגינו מול הכנסת וצעדו לבית הנשיא ולאזור מעון רה"מ. חלקם פרצו מחסומים ו-3 נוספים נעצרו, בהם מפגין שנשכב מתחת למכת"זית. אחד המוחים השליך לפיד בוער על פרש משטרתי. שוטרים תועדו גוררים את כלתו של החטוף יורם מצגר. בתוך כך, בחדשות 13 פורסם כי המשטרה דורשת לחקור את ח"כ נעמה לזימי בשל תיעוד שלה מסייעת להבעיר מדורה על הכביש במסגרת הפגנה של משפחות החטופים.

בשעות הערב נורה מטח של יותר מ-10 רקטות לנהריה ולגליל המערבי. בתוך כך, נשיא איראן איים: "התקיפה בדמשק לא תעבור ללא תגובה". שר הביטחון גלנט אמר: "פועלים בכל מקום כדי למנוע את ההתעצמות של האויבים שלנו, זו מלחמה רב-זירתית". בנוסף, הותר לפרסום כי רופא במילואים בעוצבת הקומנדו נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

[timeline id="5063" name="חרבות ברזל - יום 179"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו