גלנט מול חופי עזה: "נתיב הסיוע הימי יקדם את מיטוט שלטון חמאס"

רס"ל במיל' מיכאל גל, בן 29 מירושלים, נפל בדרום הרצועה. בפעולה משולבת מהאוויר ומהקרקע: כוחות צה"ל חיסלו את המחבל שהרג את רס"ן במיל' עמישר בן דוד. ביידן: "נתניהו פוגע בישראל יותר ממה שהוא עוזר לה", נתניהו השיב: "המדיניות שלי נתמכת על ידי רוב מכריע" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-156 למלחמה: אזעקות חוזרות ונשנות הופעלו הבוקר (ראשון) באזור הר מירון, כאשר מטח רקטות נורה לעבר הגליל מלבנון. לא דווח על נפגעים. ברצועת עזה דווח על הרוג אחד לפחות וכמה פצועים בתקיפת מל"ט על רכב ברפיח. ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר בנאום לקראת רדמאן כי "חמאס לא מעוניין בעסקה שלא כוללת הפסקה מלאה של המלחמה". שר הביטחון יואב גלנט הפליג עם כוחות חיל הים לחופי עזה ואמר כי "נתיב הסיוע הימי יקדם את מיטוט שלטון חמאס".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יצא הלילה במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בריאיון לרשת MSNBC כי הוא "פוגע בישראל יותר ממה שהוא עוזר לה, בכך שהוא גורם לשאר העולם להתנגד לכל מה שהוא מנסה להשיג" והוסיף כי הוא "יש לו את הזכות להגן על ישראל ולהמשיך לרדוף את חמאס, אבל הוא חייב לשים יותר לב לחיי החפים מפשע שמתים בעקבות הפעולות שננקטות". ביידן אמר כי הוא שוקל להגיע לישראל ולנאום בכנסת, והבהיר כי "לא יהיה קו אדום" שיגרום לו להפסיק את משלוחי הנשק לישראל, אך טען בכל זאת כי "יש קווים אדומים" בהתייחסו לכניסה לרפיח: "אי אפשר שיהיו עוד 30 אלף פלסטינים מתים". נתניהו השיב לו בריאיון ל"פוליטיקו" ואמר: "המדיניות שלי נתמכת על ידי רוב מכריע של הישראלים".

דובר צה"ל התיר הערב לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: רס"ל (מיל') מיכאל גל, בן 29, מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ"ח (828).

[timeline id="4949" name="חרבות ברזל - יום 156"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו