ביידן: "ישראל תאבטח את הנמל בעזה, שיקלוט סיוע הומניטרי"

משפחות החטופים חסמו לתנועה את כביש 1. שבעה לוחמים נפצעו מפיצוץ מטען סמוך לג'נין, לאחר ירי של המחבלים לעבר מוצב צבאי. דיווח פלסטיני: 5 הרוגים מהצנחה כושלת של סיוע הומניטרי ברצועה. צה"ל פרסם את ממצאי תחקיר התקרית בה עשרות עזתים נרמסו למוות כשהתנפלו על משאיות סיוע הומניטרי: "לא בוצע ירי לעבר השיירה" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-154 למלחמה: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב (שישי) לכתבים כי ישראלים יאבטחו את הנמל שארה"ב מתכננת ברצועה, זאת לאחר שבנאום "מצב האומה" שנשא הוא הכריז הקמת רציף זמני בחוף הים של עזה, המסוגל לקבל משלוחים גדולים של סיוע לתושבים הפלסטינים - במים, מזון ותרופות.

גורמים המעורבים במשא ומתן לעסקת חטופים טענו בפני ראש הממשלה ובכירים במערכת הביטחון כי יש צורך בהרחבת הסמכויות לצוות הישראלי - אך ההצעה נדחתה. משפחות החטופים ופעילים נוספים חסמו היום את כביש 1 לכיוון ירושלים, והבעירו צמיגים. בשומרון, שבעה לוחמים נפצעו באורח בינוני וקל מפיצוץ מטען חבלה סמוך לג'נין.

צה"ל פרסם היום את ממצאי תחקיר התקרית בה עשרות עזתים נרמסו למוות כשהתנפלו על משאיות הסיוע, מהם עולה כי הכוחות לא ירו לעבר השיירה ההומניטרית עצמה, אלא על חשודים שהתקרבו לכוחות. בתוך כך, ארה"ב, בריטניה וצרפת ביקשו כינוס חירום של מועצת הביטחון בעקבות דו"ח האו"ם על האלימות המינית של מחבלי חמאס.

[timeline id="4936" name="חרבות ברזל - יום 154"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו