יועצו של הנייה: "לא נתפשר על עצירת המלחמה"; מטח כבד לגליל

ברקע גיבוש "מתווה פריז", שפרטיו נחשפו בחדשות 13, אמרו גורם בחמאס כי "הוסכם שבשלב הראשון לא ישוחררו חיילים". נתניהו: "אכנס את הקבינט לאישור פעולה ברפיח". אש בצפון: יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים. רב-סרן אייל שומינוב (24), מ"פ בגבעתי, נפל בעזה

בקצרה:

ביום ה-141 למלחמה, אופטימיות זהירה הערב (שבת) בישראל בתום השיחות בפריז בנוגע לעסקת חטופים אפשרית. היעד: להגיע לסיכומים עד תחילת חודש רמדאן בעוד כשבועיים. עם זאת, חמאס עדיין לא הגיב רשמית לטיוטה שגובשה בפריז - ונחשפה לראשונה בחדשות 13 וכוללת, בין היתר, שחרור 40 חטופים תמורת מאות מחבלים, אי-התחייבות של ישראל להפסקת המלחמה ודיונים על משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב. גורם מדיני בכיר אמר כי הצדדים "עדיין רחוקים מעסקה, אך חמאס ירד מחלק מדרישותיו".

בינתיים, צה"ל נערך לאפשרות של הפסקת אש של חודש וחצי. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום: "מאמץ הלחימה - הפעולה הכי אפקטיבית למו"מ לשחרור החטופים". בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הודיע כי יכנס השבוע את הקבינט כדי לאשר תוכניות לפעולה ברפיח. מקורות בקהיר מסרו כי "צבא מצרים קיבל הוראה לא לירות בפלסטינים שינסו להימלט בעקבות הפעולה".

דובר צה"ל התיר הערב לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בעזה: רב-סרן אייל שומינוב, בן 24 מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, אשר נפל בצפון הרצועה מפגיעת טיל נ"ט.

[timeline id="4861" name="חרבות ברזל - יום 141"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו