שני כטב"מים יורטו בגולן; המגעים לעסקת חטופים נמשכים

אזעקות הופעלו במרחב קצרין אחרי שכלי טיס עוינים חדרו מסוריה, לא היו נפגעים או נזק. גורמים ישראליים אמרו בתום פסגת ראשי המודיעין בפריז כי הושגה הסכמה על קווים כלליים למתווה מאוחד בין הצירים, אך אין עדיין הסכמה מצד חמאס | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-114 למלחמה: כוחות צה"ל ממשיכים היום (ראשון) לפעול ברחבי רצועת עזה, כאשר המתקפה בח'אן יונס מתגברת, ובמקביל תקף חיל האוויר אתרים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. אזעקות הופעלו היום בקריית שמונה וסביבתה, וזוהו מספר נפילות במרחב מושב מרגליות. בהמשך הופעלו אזעקות גם בקצרין ובסביבתה, כאשר שני כטב"מים ששוגרו ככל הנראה מסוריה יורטו בשמי רמת הגולן. לא דווח על נפגעים או נזק.

בפריז הסתיימה הערב פסגת ראשי המודיעין בפריז, ובמהדורה המרכזית פורסמו עיקרי הטיוטות שהועברו שם, בהן הצעה קטרית והצעה מצרית, כאשר בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 בתום הפסגה: "יש ניצנים של התקדמות במגעים". מספר גורמים ישראליים אמרו לחדשות 13 כי הושגה הסכמה על קווים כלליים למתווה מאוחד בין הצירים, אך אין עדיין הסכמה מצד חמאס - ולכן כל התקדמות צריכה להילקח בשלב זה בערבון מוגבל.

פעילי תנועת "צו 9" ונציגי משפחות החטופים חסמו הבוקר את מעבר כרם שלום, במטרה למנוע כניסה של משאיות עם סיוע לרצועת עזה. בתגובה, צה"ל הכריז על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור. בתוך כך, הרמטכ"ל הזהיר בקבינט: "הישגי המלחמה יישחקו אם לא יתקבלו החלטות על היום שאחרי". בארה"ב דווח כי בממשל ביידן שוקלים להאט את קצב משלוחי הנשק לישראל כדי ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהבית הלבן נמסר בתגובה כי אין שינוי במדיניות האמריקנית.

[timeline id="4733" name="חרבות ברזל - יום 114"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו