לאחר שנפצע בחילופי האש בג'נין: אחיו של זכריא זביידי מת בביה"ח רמב"ם

דאוד זביידי, שנפצע אנושות בהיתקלות בין המחבלים לבין כוחות צה"ל שהגיעו למבצע מעצרים בצפון יהודה ושומרון, מת לאחר יומיים בהם ניסו הרופאים לייצב את מצבו

דאוד זביידי

דאוד זביידי, אחיו של מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין זכריא זביידי, מת היום (ראשון) בבית החולים רמב"ם בחיפה, זאת לאחר שנפצע אנושות ביום שישי האחרון במהלך חילופי האש בין מחבלים לבין כוחות צה"ל שהגיעו למבצע מעצרים במקום.

דאוד זביידי
דאוד זביידי

כזכור, באותה תקרית בה נהרג זביידי, נהרג גם לוחם הימ"מ נעם רז. מפקד הימ"מ סיפר על הפעילות בג'נין במהלכה נהרג רז: "פעלנו בצורה אגרסיבית מאוד בהפעלת האש, לא יכולנו למנוע את ההרג של נועם. עד השעה 12:30 פעלנו אל מול אש תופת וזריקת מטענים. תוך כדי קיפול הכוח נעם נפגע מירי של מחבל מטווח של 200-300 מטרים".

דאוד זביידי
דאוד זביידי, אחיו של זכריא שנפצע בעת שתקף את חיילי צה''ל | צילום: yediothnews

קצין בכיר בפיקוד מרכז שנכח בפעילות שחזר את מהלך האירועים: "תיכננו את המבצע אתמול. כוח ראשון שנכנס הוא כוח קטן של הימ"מ שסוגר על שני הבתים, נכנסים מסוערבים ואז עוד שני גלים שמתגברים עם כוחות פריצה וצלפים. הגל השלישי הוא סיירת גולני".

נעם רז, לוחם הימ''מ שנהרג בג'נין
נעם רז, לוחם הימ''מ שנהרג בג'נין

הקצין הוסיף כי "בבוקר הם סגרו על הבית, זה יעד מורכב. מתחילים סיר לחץ: כריזה, רימוני הלם וטפטוף של אש מנשק קל. בין כל שלב כורזים. אחר כך הגבירו אגרסיביות, האבא והמשפחה יוצאים ואומרים שהבן לא בבית". הוא הוסיף כי "ידענו ששני האחים שם. הלוחמים ירו שני טילי נ"ט מסוג מטאדור, הקומה השנייה החלה לעלות באש. שלחנו את האבא, האמא והסבתא להוציא אותו. הם יצרו קשר עם האחים. האחים יצאו והלוחמים התחילו קיפול".