אל-בגדאדי בקלטת חדשה: נתניהו נבחר, נתמודד מול עריצים בג'יהאד

מנהיג דאע"ש, שנטען בעבר כי חוסל, הצהיר בסרטון שהופץ על ידי ארגון המדינה האסלאמית כי "הפיגועים בסרי לנקה הם רק תחילתה של הנקמה. השבח לאללה שבין ההרוגים היו אמריקנים ואירופים"

זמן צפייה: 02:51

מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, תועד בסרטון שפורסם היום (שני) על ידי ארגון המדינה האסלאמית. זאת, בפעם הראשונה לאחר חמש שנים שבהן לא נראה בציבור, ולאחר שמועות חוזרות ונשנות על מותו. הפעם האחרונה שבה דיבר מנהיג הארגון הייתה ביולי 2014, כאשר הכריז על החליפות ועל מדינת האסלאם.

בסרטון הצהיר אל-בגדאדי: "שמעתם בוודאי את החדשות לפיהן נתניהו זכה לעמוד בראש ממשלת היהודים, ושנפל העריץ באלג’יר והעריץ בסודאן. הדרך היחידה להתמודד מול העריצים היא ביצוע ג'יהאד". מנהיג דאע"ש הוסיף כי "הפיגועים בסרי לנקה הם רק תחילתה של הנקמה שממתינה לצלבנים. השבח לאללה שבין ההרוגים היו אמריקנים ואירופים". עוד הצהיר אל-בגדאדי כי נגמר הקרב שהתחולל בבגוז, מעוז דאע"ש בסוריה.

בקלטת מדבר אל-בגדאדי על החדשות האחרונות כדי להראות שהסרטון עדכני, ומתייחס כאמור לכל האירועים האחרונים בעולם. הוא נראה בריא יותר מאשר בסרטון הקודם שבו תועד, שפורסם כזכור לפני כחמש שנים.

מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדדי
מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדדי | צילום: רויטרס

לפני כחודשיים דווח כי אל-בגדאדי שרד ניסיון התנקשות במחבואו במזרח סוריה, על ידי לוחמים זרים בארגון - כך על פי הערכת גורמים מודיעיניים. בתגובה לניסיון ההפיכה, דווח כי הארגון הכריז על פרס תמורת ראשו של מנהיג הקבוצה שעומדת מאחורי התוכנית.

לפי ההערכה, הניסיון לפגוע בבגדאדי התבצע ב-10 לינואר באחד הכפרים שבהם נאחז דאע"ש, סמוך לנהר הפרת. בעקבותיו התפתח קרב יריות בין לוחמי דאע"ש לבין הלוחמים הזרים, במהלכו הצליחו מאבטחיו של מנהיג הארגון, למלטו אל המדברות מחוץ לכפר.

פעיל דאע''ש
פעיל דאע''ש | צילום: החדשות 13

על אף שלא האשים אותו באופן ישיר באחריות למעשה, דאע"ש הציע פרס למי שיחסל את אבו מואטה אל ג'זאירי, אחד החברים הבכירים בארגון. לאור הצעד החריג כלפי אל ג'אזירי מעריכים גורמי מודיעין כי הוא העומד מאחורי ניסיון ההפיכה.

"הם גילו על כך בדיוק בזמן", אמרו גורמי המודיעין. "החל קרב ובו מתו שני לוחמים. היה זה גרעין של הלוחמים הזרים, מהאנשים הקרובים לו ביותר".

מלבד שמועות על מתיחות בתוך הארגון שנפוצו בחודשים האחרונים, מעטים טענו גם לאיום ממשי על חייו של המנהיג אל בגדדי. כמו כן, לוחמים בארגון, ביניהם גם ותיקים, בורחים משורותיו ומאזורי הלחימה בכל יום. בנוסף אליהם, כמה אלפי חברים בארגון ומשפחותיהם נכנעים לכוחות הכורדיים ליד מחוז די א-זור.