כ-300 אנשי מערך הסייבר: "לא נפתח יכולות למשטר עברייני"

אנשי המילואים של מערך הסייבר ההתקפי פרסמו מכתב שבו הודיעו כי הם "מושכים לאלתר" את התנדבותם משירות מילואים, לאחר שהחוק לביטול עילת הסבירות עבר בקריאה ראשונה: "לא נפתח יכולות למען משטר עברייני, ולא נסייע בהכשרת דור העתיד של הסייבר ההתקפי"

סייבר, אילוסטרציה

בבוקר שאחרי העברתו בקריאה ראשונה של החוק לביטול עילת הסבירות, הודיעו הבוקר (שלישי) כ-300 אנשי המילואים של מערך הסייבר ההתקפי כי הם "מושכים לאלתר" את התנדבותם משירות מילואים. לדבריהם, "לא נפתח יכולות למען משטר עברייני, ולא נסייע בהכשרת דור העתיד של הסייבר ההתקפי. ככל שיחלוף זמן, יעמיק הנזק למערך וליכולות הסייבר של מדינת ישראל".

עוד כתבו אנשי המילואים: "ממשלת נתניהו הוכיחה היום שפניה לריסוק מדינת ישראל. העברת חוק ביטול עילת הסבירות היא הלבנה הראשונה בהפיכתה של מדינת ישראל למדינה מושחתת, חשוכה, וחלשה. ההתעמרות המתוקשרת ביועמ"שית מדגישה את כוונותיה של הממשלה: ריסוק שלטון החוק ועצירה של המחאה העממית נגד ההפיכה דרך אלימות בלתי-חוקית. ביטול עילת הסבירות תייצר תרבות מינויים מושחתת שתוביל להרס מוסדות המדינה, בהם גופי הביטחון".

עימותים בבני ברק
מחאת המילואימניקים | צילום: פלאש 90

"יכולות סייבר רגישות ובעלות פוטנציאל לשימוש לרעה, אסור שיופקדו בידי ממשלה עבריינית המערערת את יסודות הדמוקרטיה. עבודת הפיתוח שלנו לא יכולה להמשיך להתבצע תחת עננה משפטית ומוסרית כה חמורה. בימים האחרונים אנו שומעים קולות מחברינו המשרתים. הנזק מחלחל לעומק המערך, והאמון ביכולתה של הממשלה להנחות את עבודת הסייבר ההתקפי נסדק עמוקות. זוהי סכנה ברורה ומיידית".