צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון; איראן: "נגיב על החיסולים"

אחרי שבלבנון דיווחו על תקיפה ישראלית נוספת בדרום המדינה - צה"ל אישר: "תקפנו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה". מוקדם יותר דווח על "שני הרוגים בתקיפה ישראלית" באזור צור. בטהרן אישרו שמפקד יחידת המודיעין של "כוח קודס" חוסל בסוריה עם 4 נוספים. ראיסי: "הפשע הציוני לא יעבור ללא תגובה"

בקצרה:

היום ה-106 למלחמה: לאורך היום (שבת) ביצע צה"ל ביצע תקיפות בדרום לבנון והשמיד תשתיות טרור של חיזבאללה, וכן דווח על שני פעילי חמאס שחוסלו על ידי כטב"ם באזור צור. בערב דווח על לפחות ארבעה הרוגים ומספר פצועים בתקיפה מהאוויר על רכב במרכז העיר רפיח שבדרום הרצועה.

על פי דיווח שפורסם באיראן, חמישה יועצים בכירים במשמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בדמשק, כשיעד החיסול היה האחראי על המודיעין בכוח קודס חאג' סאדיק אומידזאדה. איראן האשימה את ישראל בפעולה בהודעה שפורסמה מטעם משמרות המהפכה: "פעם נוספת פלש המשטר הציוני לדמשק ובמהלך ההתקפה האווירית היו הרוגים בקרב הכוחות הסוריים, נוסף על ארבעה יועצים צבאיים איראניים שנהרגו". נשיא איראן איברהים ראיסי אמר כי החיסול "לא יעבור ללא תגובה".

לאחר שיחותו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בה דווח כי לא הביע התנגדות להקמת מדינה פלסטינית, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בעקבות לחץ שהופעל עליו מצד גורמים בקואליציה: "לא אתפשר על שליטה ביטחונית ישראלית מלאה ממערב לירדן. זה מנוגד למדינה פלסטינית".

בערב התקיימה הפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ועצרת ענק בהשתתפות אלפים בתל אביב, בקריאה לשחרור החטופים שנותרו בשבי חמאס בעזה. בקיסריה חסמו מפגינים את דרכי הגישה למעון - וקראו להגיע לעסקה באופן מיידי. בתל אביב נאמה חן גולדשטיין-אלמוג, ששוחררה מהשבי, וקראה: "חובתנו הערכית והמוסרית להחזיר את כולם עכשיו. אין לנו זכות להתקיים בלעדיהם".

[timeline id="4692" name="חרבות ברזל - יום 106"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר, דני מולכו ופז רובינזון.