המוסד מאשר שסוכל פיגוע בקפריסין: "ישראל תמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור האיראני"

אחרי הדיווח במדינת האי השכנה כי סוכל פיגוע משמרות המהפכה האיראניות נגד ישראלים השוהים במדינה, במוסד מאשרים: "מדינת ישראל פועלת במגוון רחב של שיטות בכל מקום על מנת להגן על יהודים וישראלים, ותמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור האיראני בכל מקום בו הוא ירים את ראשו, כולל על אדמת איראן"

זמן צפייה: 05:02

בישראל מאשרים הערב (ראשון) רשמית כי סוכל פיגוע נגד ישראלים בקפריסין, וממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד: "ישראל מברכת את סיכול פיגוע הטרור האיראני בשטח קפריסין נגד מטרות ישראליות. מדינת ישראל פועלת במגוון רחב של שיטות בכל מקום על מנת להגן על יהודים וישראלים ותמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור האיראני בכל מקום בו הוא ירים את ראשו, כולל על אדמת איראן, מפיצת הטרור הראשית בעולם".

ההערכה בישראל היא שהיעד של האיראנים היה לרצוח איש עסקים ישראלי שעוסק בנדל"ן או בתיירות, או לרצוח תיירים ישראלים. המוסד סיכל עשרות פיגועים בכל העולם בנקמה על פעולות שהם מייחסים לישראל - ולכן האיראנים פונים לנסיונות לפגוע בתיירים לא מאובטחים או באנשי עסקים.

בישראל מחדדים הערב את ההנחיות לישראלים בחו"ל, כאשר ליוון וקפריסין אין אזהרת מסע, אך מדובר במקומות נגישים לחוליות טרור ולכן מומלץ להיזהר.  במקביל, אזהרת המסע לטורקיה נמשכת. בישראל בירכו על שיתוף הפעולה עם גופי הביון הקפריסאים.

קפריסין
קפריסין

כזכור, הבוקר דווח בקפריסין כי סוכל פיגוע של משמרות המהפכה האיראניות נגד ישראלים השוהים במדינת האי, ונטען כי הייתה זו עבודה משותפת בין ארגוני ביון קפריסאים ואמריקניים, יחד עם המוסד הישראלי. מדובר באירוע השני מסוגו שמסוכל בקפריסין, לאחר שלפני כשנתיים נעצר במדינה אזרח אזרי שהחזיק גם בדרכון רוסי, וככל הנראה פעל גם כן בשירות משמרות המהפכה.

נטען כי ביחס למקרה האחרון, שירותי המודיעין של קפריסין עקבו מקרוב אחר התנועות במדינה במהלך החודשים האחרונים - והתקיפה נמנעה. מדובר ככל הנראה ברשת טרור שמקורה בשטחי קפריסין הטורקית שבצפון המדינה, ומהם נשלחו "טירונים" על מנת לבצע את המשימה.

ניידת משטרה ביוון - ארכיון
ניידת משטרה ביוון (ארכיון) | צילום: רויטרס

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים משרד ההגנה והיחידה ללוחמה בטרור ביוון עצרו שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו מתקפת טרור נגד יעדים ישראליים במדינה, בין היתר באתונה. היעד היה ככל הנראה בית כנסת. החשודים, לפי אחד הדיווחים, תכננו מתקפה באמצעות גז ונשק כדי לגרום לטבח. לפי דיווחים, "שירות מודיעין זר" סייע באספקת המידע שהוביל למעצר. על-פי החשד, העצורים הם חלק מרשת טרור בחו"ל, ככל הנראה איראנית. הם עצורים במטה המשטרה במרכז אתונה.

בעקבות הדיווחים, במוסד פרסמו הודעה חריגה: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל. לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן".