ח"כ בן ברק רומז: לא בטוח שהפלסטינים העבירו את הקליע הנכון

אחרי הבדיקה האמריקנית שקבעה כי לא ניתן לקבוע מי אחראי למות העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון טוען: "הקביעה מעידה שכנראה לא בטוח שזה היה הקליע הנכון"

זמן צפייה: 01:24

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), רומז הבוקר (שלישי) כי ייתכן שהרשות הפלסטינית לא מסרה את הקליע שהרג את עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין לידי האמריקנים.

"הקביעה שלהם שאי אפשר לקבוע לפי הקליע מאיזה נשק זה נורה ובמי זה פגע, מעידה על זה שכנראה לא בטוח שזה היה הקליע הנכון", אמר בן ברק בריאיון לספי עובדיה ולטלי מורנו בגלי צה"ל.

אתמול פורסמו תוצאות הבדיקה האמריקנית שנערכה בשגרירות ארה"ב בירושלים בנוכחות מומחה ישראלי. לפי התוצאות, לא היה ניתן לקבוע מי אחראי לירי הקליע שהרג את העיתונאית הפלסטינית שירין אבו-עאקלה. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר: "לא ניתן לקבוע מי אחראי למותה, אך בוודאות ניתן לקבוע כי לא הייתה כוונה כזאת".

שירין אבו עאקלה והקליע שפרסמה אל-ג'זירה
שירין אבו עאקלה והקליע שפרסמה אל-ג'זירה

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה הודעה רשמית בה נכתב כי "לאחר ניתוח משפטי מפורט ביותר, בוחנים עצמאיים של צד שלישי, כחלק מתהליך בפיקוח מתאם הביטחון של ארה"ב (USSC), לא הצליחו להגיע למסקנה סופית בנוגע למקור הקליע שהרג את העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו-עאקלה. מומחים בליסטיים קבעו שהכדור ניזוק קשות, מה שמנע מסקנה ברורה".

עוד נכתב בהודעה הרשמית: "בנוסף לניתוח הפורנזי והבליסטי, ה-USSC קיבל גישה מלאה הן לחקירות צה"ל והן לחקירות הרשות הפלסטינית במהלך השבועות האחרונים. על ידי סיכום שתי החקירות, ה-USSC הגיע למסקנה כי ירי מעמדות צה"ל אחראי ככל הנראה למותה של שירין אבו-עאקלה. ה-USSC לא מצא סיבה להאמין שהדבר היה מכוון אלא תוצאה של נסיבות טרגיות במהלך מבצע צבאי בראשות צה"ל נגד פלגים של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ב-11 במאי 2022 בג'נין, בעקבות סדרה של פיגועי טרור בישראל".

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שיח', אמר בציוץ בטוויטר כי ממשלת ישראל נושאת באחריות להתנקשות בשירין אבו עאקלה וכי הם ימשיכו בצעדים שלהם מול בתי הדין הבינלאומיים. הוא הוסיף כי אם לא יתירו את הניסיונות להסתיר את האמת, או את הרמיזות הביישניות בנוגע להפניית ההאשמה לעבר ישראל.