דקר, גנב רכב ודרס: מסלול הדמים של המחבל מהפיגוע ליד אריאל

הפיגוע, שאירוע במספר זירות וגבה את חייהם של שלושה בני אדם, החל בשער הכניסה לאזור התעשייה באריאל, המשיך בתחנת הדלק ולאחר שגנב רכב - הגיע המחבל לכביש 5 וגרם לתאונת דרכים קשה. מיד לאחר מכן הוא נורה ונוטרל. אחד הנרצחים: תמיר אביחי, בן 50 מקריית נטפים

זמן צפייה: 09:18

פיגוע משולב וקשה אירע בשעות הבוקר (שלישי) באזור העיר אריאל שבשומרון, כאשר מחבל בן 19 בשם מוחמד סוף מהכפר חארס הפתיע את הנוכחים, וגרם לאובדן כבד: שלושה גברים בגילאי ה-30 וה-50 לחייהם נרצחו בפיגוע, ושלושה נוספים מאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש וקשה, והרופאים נלחמים על חייהם. מעט אחרי 14:00 הותר לפרסום שמו של אחד מנרצחי הפיגוע: תמיר אביחי, בן 50, תושב קריית נטפים. אביחי הותיר אחריו שישה ילדים - חמש בנות ובן בגילים 12-29.

המפגע הכיר את אזור התעשייה הצמוד לאריאל ועבד בחברת ניקיון עם היתר עבודה להיכנס לשטחי B ו-C. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, סוף שייך ארגונית לפת"ח, ואביו הוא אסיר משוחרר מהנהגת תנועת הפת"ח.

הותיר אחריו 6 ילדים. תמיר אביחי
הותיר אחריו 6 ילדים. תמיר אביחי | צילום: בהסכמת המשפחה

זירת הפיגוע באריאל
זירת הפיגוע באריאל | צילום: איחוד הצלה סניף אריאל

בסביבות השעה 9:25 הגיע המחבל חמוש בסכין לשער הכניסה המערבי של אזור התעשייה אריאל. שם הוא עבר תהליך בידוק ביטחוני שגרתי כדי להיכנס למתחם, ואז שלף סכין, דקר את המאבטח ופצע אותו באורח קל. המאבטח הצליח אמנם להתעשת מהר, אבל כיוון שהיה נמצא במקום עמוס אנשים הוא ירה כמה יריות באוויר.

פראמדיק מד"א נריה קתוע שטיפל במאבטח סיפר: "גבר בן 36 שכב בסמוך לש"ג כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה ותקשר איתנו, מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות, הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה. פצוע נוסף במצב אנוש שהיה מחוסר הכרה טופל ע"י כוח רפואה של צה"ל".

המחבל, מוחמד סוף
המחבל, מוחמד סוף

זירת הפיגוע באזור תעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור תעשייה אריאל

לאחר מכן המחבל הצליח להימלט לתחנת דלק שנמצאת בסמוך למקום, שם דקר שלושה אנשים ופצע אותם קשה. לאחר מכן הוא גנב רכב ברלינגו, פצע את בעל רכב ונסע מערבה על כביש 5.

פראמדיק מד"א תומר פיין וחובש רפואת חירום במד"א אנטולי פירר סיפרו: "סמוך למשאבות בתחנת הדלק שכבו 2 פצועים שסבלו מפצעי דקירה. גבר כבן 35 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות פראמדיקית של מד"א קבעה את מותו. הפצוע השני, גבר כבן 40 היה בהכרה מעורפלת, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות ופלזמה על מנת לייצב את מצבו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה שם הוא הורדם והונשם".

אמבולנסים בזירת הפיגוע באריאל
אמבולנסים בזירת הפיגוע באריאל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

המחבל הגיע עד אזור צומת פדואל בכביש 5, אז התנגש ברכב אחר ודרס למוות אזרח שלישי. כתוצאה מכך, הרכב הושבת. נהג של רכבת BMW שהגיע לאזור התאונה עצר כדי לסייע לאזרח שנדרס, וברגע הזה המחבל מנצל את ההזדמנות, מחליף רכב וגונב את ה-BMW.

המחבל המשיך לכיוון מחסום חוצה שומרון, וכשהבין שמולו יש מחסום משטרתי והוא עומד להיעצר הוא עשה פרסה והחל לנסוע נגד כיוון התנועה על כביש 5. ברגע הזה חייל תותחנים שנמצא בחופשה, יחד עם לוחם נוסף בתפקיד ואזרחים נוספים, יורים על המחבל ומנטרלים אותו, בין גיתי אבישר לחוצה שומרון למחסום.

תאונת הדרכים שגרם המחבל בכביש 5
תאונת הדרכים שגרם המחבל בכביש 5 | צילום: הצלה ללא גבולות

כתוצאה מהתנגשות רכב המחבל במספר רכבים, היו בזירה בכביש 5 עוד מספר נפגעים באורח קל, אולם הם לא פונו אלא טופלו במקום.

ראש הממשלה לפיד, שעתיד להתחלף בקרוב, הגיב על הפיגוע וכתב בהודעה רשמית: "אזרחי ישראל קמו היום לבוקר קשה וכואב. מחבל נתעב ביצע פיגוע טרור קשה באריאל. בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".

בנוסף כתב לפיד: "אנחנו נלחמים בטרור ללא הפוגה ובמלוא העוצמה של צה"ל, שב"כ וכל זרועות הביטחון. הצלחנו בתקופה האחרונה לפרק תשתיות והתארגנויות רחבות, אבל את המלחמה הזו עלינו לנהל בכל יום מחדש. כוחות הביטחון שלנו פועלים סביב השעון כדי לשמור על אזרחי ישראל ולפגוע בתשתיות הטרור בכל מקום ובכל זמן".

כוח צה''ל נכנס לכפר חארס, ממנו יצא המחבל מהפיגוע באריאל
כוח צה''ל נכנס לכפר חארס, ממנו יצא המחבל מהפיגוע באריאל

כוח צה''ל נכנס לכפר חארס, ממנו יצא המחבל מהפיגוע באריאל
כוח צה''ל נכנס לכפר חארס, ממנו יצא המחבל מהפיגוע באריאל

גם השרים העתידיים, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ איתמר בן גביר הגיבו על הפיגוע הבוקר. יו"ר הציונות הדתית כתב: "כבר ביומה הראשון של הכנסת החדשה אנחנו מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו. חייבים להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה. ‏מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים בפיגועים באריאל".

יו"ר עוצמה יהודית הגיב וכתב: "הטרור הוא לא גזירת גורל, ואנחנו נעשה הכל כדי למגר אותו ולהחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו אני נושא תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם והחלמתם של הפצועים בפיגוע".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהכיר את הנרצח תמיר אביחי, ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ושלושה פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה.תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים".