קצין מג"ב שחיסל את המחבל: "זו המחויבות שלנו"

קצין משמר הגבול א' התראיין לחדשות 13 שעות אחרי שחתר למגע וחיסל את המחבל בפיגוע במעלה אדומים - ובכך ככל הנראה מנע אסון גדול. "התכוננתי ליום הנישואים שלי ואז שמעתי ירי וצעקות. שלפתי את הנשק והתחלתי בסריקות. אחרי הרבה זמן איתרתי את המחבל ויריתי כדי לסיים את האירוע"

זמן צפייה: 04:17

שעות אחרי פיגוע הירי במעלה אדומים מוקדם יותר היום (שלישי) בו נפצעו שישה בני אדם, קצין המג"ב א', שחיסל את המחבל מהנד מזארעה, ובכך ככל הנראה מנע אסון גדול - התראיין לחדשות 13 וסיפר: "ביקשתי מהמפקד שלי אישור לצאת מוקדם היום מהבסיס כדי להיערך ליום הנישואים שלי ושל אשתי, לקנות לה פרחים ולהסתפר. תוך כדי שהמתנתי לתור שלי במספרה שמעתי צעקות וראיתי אנשים בורחים. יצאתי מהמספרה ואז שמעתי ירי וצעקות מדויקות יותר, "מחבל מחבל". הוצאתי את האקדח שלי והתחלתי בסריקות".

"אחרי 60 שניות בערך, שזה הרבה מאד זמן, הצלחתי לאתר את המחבל. הוא לבש אפודה צהובה. צעקתי אליו בערבית לעצור, "וואקף", אך הוא לא שיתף פעולה וגם ירה לעברי. הבנתי שזה המחבל. חשתי בסכנת חיים וביצעתי ירי לפלג גופו העליון במטרה לנטרל אותו ולסיים את האירוע. זו המחויבות שלנו, לא משנה איפה אנחנו נמצאים".

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הספר של הקצין, משה תורג'מן, נפצע באירוע כפי שמפקח א' תיאר: "הוא מג"בניק לשעבר. זה בדם שלו. הוא יצא אחרי ורץ איתי, עד שבשלב מסוים המחבל ירה לעברו ופגע בו מהשיחים, לפני שהבחנו בו. אני המשכתי בסריקות עד שפגשתי את המחבל פנים מול פנים וסיימתי את האירוע".

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אשתו של א', סמל ראשון מ', המשרתת גם היא במג"ב אמרה: "הייתי ליד הבית וראיתי שהיה פיגוע במעלה אדומים. הנחתי שהוא נמצא באזור. התקשרתי אליו והוא לא ענה. זה הלחיץ אותי מאד כי הוא תמיד עונה לי. אבל לשיחת הטלפון השניה הוא כבר ענה ואמר שהכל בסדר. מיד יצאתי כדי להגיע כמה שיותר מהר ולהיות אתו.

היא הוסיפה עוד כי "אני הכי גאה בו בעולם. כרגע אנחנו נמצאים בסערת רגשות. גם התוכניות ליום הנישואים נהרסו אבל נחגוג בבית, אחרי שנעכל את מה שקרה ונירגע".