רס"מ (מיל') דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, נפל בקרב בח'אן יונס

מניין חללי צה"ל בקרבות מאז החל התמרון הקרקעי בעזה עלה ל-246: רב-סמל מתקדם (מיל') דניס יקימוב, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבת ביסל"ח, נהרג בפשיטה על שכונת חמד בדרום הרצועה. הלווייתו תיערך הערב בבית העלמין בבאר שבע

זמן צפייה: 04:32

דובר צה"ל התיר הערב (ראשון) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: רס"מ (מיל') דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17, חטיבת ביסל"ח, אשר נהרג הלילה בפשיטה על שכונת חמד בח'אן יונס. יקימוב הועלה מדרגת רס"ר לדרגת רס"ם לאחר מותו. הלוויתו תיערך היום בשעה 17:30 בבית העלמין בבאר שבע.

מבית החולים איכילוב, בו מועסק אחיו של רס"ם יקימוב, נמסר: "ביה"ח איכילוב כואב את נפילתו של רס"ם (מיל׳) דניס יקימוב, אחיו של דמיטרי יקימוב, אח חדר ניתוח באיכילוב. דניס נפל בעת שלחם בגבורה בקרב אתמול בדרום הרצועה. משפחת איכילוב מחבקת ומחזקת את דמיטרי ואת משפחת יקימוב".

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 586 חללי צה"ל, בהם 246 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

מימין: סמל ינון יצחק, סמל דולב מלכה וסמל אפיק טרי
מימין: סמל ינון יצחק, סמל דולב חיים מלכה וסמל אפיק טרי | צילום: דובר צה"ל

אתמול פורסם כי שלושה לוחמים נהרגו ו-14 נפצעו - מתוכם 5 במצב קשה - בפיצוץ מבנה ממולכד ביום שישי בצהריים בח'אן יונס. הלוחמים שנפלו בתקרית הקשה הם סמל דולב חיים מלכה (19) משלומי, סמל אפיק טרי (19) מרחובות וסמל ינון יצחק (20) ממצפה רמון - ששירתו כלוחמים בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל"ח, גדוד "נחשון" בחטיבת כפיר. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר: "שני מטענים הוטמנו במבנה והתפוצצו על הלוחמים, אנו מתחקרים את האירוע".

התקרית התרחשה במהלך פעילות של חטיבת ביסל"ח (חניכי חטיבת כפיר בקורס מ"כים), שתפסה בימים האחרונים את הגזרה במקום חטיבת הצנחנים - שיצאה מהרצועה. מתחקיר ראשוני עולה כי אחד הכוחות נכנס רגלית למבנה וכוח נוסף אבטח אותו. בשלב מסוים המבנה פוצץ בעקבות שורת מטענים שהופעלו בזה אחר זה. חלקים מהמבנה קרסו, שני לוחמים נלכדו וחולצו על-ידי יחידת 669. לאחר מכן הכוחות זיהו כמה מחבלים במרחב - ותקפו אותם.

עוד עלה בתחקיר כי האירוע קרה בקרבת ציר שנחשב מאובטח ונשלט על-ידי הכוחות. בצה"ל בודקים כמה מטענים היו במבנה ואם המחבלים שזוהו - הם אלו שהניחו את המטענים או הפעילו אותם מרחוק. בנוסף, מתחקרים כמה חיילים שהו במבנה.