הרמטכ"ל: "צה"ל מוכן לתמרון, נקבל החלטה בנוגע לעיתוי השלב הבא"

בהצהרה לתקשורת, רא"ל הלוי הגדיר שלוש מטרות למלחמה: "הבסת חמאס, החזרת תחושת הביטחון ומאמץ להשבת החטופים". בהתייחסות ליום שבו פרצה מתקפת הפתע הוא אמר: "קרבות הבלימה של אזרחים ב-7 באוקטובר הם מקור לגאווה. מאות מחבלי חמאס נהרגו בזכות גבורת הנלחמים". על השבויים בעזה: "ממליצים לחמאס לנהוג בכבוד באזרחי ישראל שנמצאים תחת ידיו"

זמן צפייה: 09:26

בהצהרה שנייה לתקשורת מאז 7 באוקטובר, כאשר כוחות הביטחון בעיצומו של היום ה-18 למלחמה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס ללחימה המתמשכת ולכניסה הצפוייה של כוחות צה"ל לרצועת עזה: "צה"ל מוכן לתמרון, יחד עם הדרג המדיני נקבל החלטה בנוגע לעיתוי השלב הבא". בהתייחסות לשבויים, הוסיף: "אנחנו ממליצים לחמאס לנהוג בכבוד באזרחי ישראל שנמצאים תחת ידיו. זה הכרחי אבל אנחנו לא נמעיט בחומרת הטיפול שלנו בחמאס".

בפתח דבריו, אמר רא"ל הלוי: "קרבות הבלימה של אזרחים ב-7 באוקטובר הם מקור לגאווה. מאות מחבלי חמאס נהרגו בזכות גבורת הנלחמים. אני עובר בין הכוחות בשטח, מתדרך, באתי מביקור בעוד אוגדה. התאמנו לכך, הצטיידנו באמצעים טובים מהמתקדמים בעולם אבל בעיקר יש לנו את הלוחמים הטובים ביותר למשימות האלה. צה"ל ופיקוד הדרום תכננו תכניות התקפה איכותיות להשגת יעדי המלחמה. שיהיה ברור - צה"ל מוכן לתמרון. אנחנו נקבל החלטה יחד עם הדרג המדיני אודות למהות והעיתוי של השלב הבא".

"אנחנו מנהלים מלחמה", הוסיף הרמטכ"ל, "בשלב הזה יש שיקולים טאקטים ואסטרטגיים שמאפשרים לנו עוד זמן לשפר ולנצל כל דקה כדי להיות מוכנים אפילו יותר. אנחנו תוקפים את האויב, הורגים לו פעילים, מפקדים והורסים תשתיות. אוספים מודיעין לקראת הבאות. אנחנו מחזיקים אותו במתח - האויב ממתין בדריכות".

רה"מ נתניהו, השר גלנט והרמטכ"ל הלוי
רה"מ נתניהו, השר גלנט והרמטכ"ל הלוי | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בהתייחסות לתקיפות בעזה אמר: "אנחנו תוקפים ברצועה ללא הפסקה מהאוויר מהים ומהיבשה מטרות מבוססות מודיעין איכותי וממוקד. חיילי היבשה שלנו ממצאים בגבולות ופוגשים כמעט כל לילה חוליות אויבים ופוגעים בהם. חי"ר שריון, תותחנים וכל זרועות צה"ל. כולם עובדים יחד למען הגנה על מדינת ישראל".

בנוגע למתחיות בצפון, הוסיף: "בגבול לבנון כוחות צה"ל נחושים בקו המגע. אנחנו תוקפים באופן ייעודי כל אוכלוסייה שמנסה לפגוע באזרחי ישראל וצה"ל. חיזבאללה משתף פעולה עם המתקפה של חמאס ומזדהה עם דעא"ש במסווה של מגן לבנון. אנחנו ערוכים חזק, מוכנים ודרוכים גם לאפשרות של התרחבות הזירות - קרובות ורחוקות. לאור המצב בצפון בחרנו לפנות תושבים רבים. זה לא נוח אבל זה הרבה יותר בטוח. אנחנו פועלים ונפעל להשיב את הביטחון לגבול הצפון".

הרמטכ"ל בשיחה עם מפקדי גולני
הרמטכ"ל בשיחה עם מפקדי גולני | צילום: דובר צה"ל

"לא נשכח את מעשי הזוועה, את התמונות האלה אנחנו לוקחים איתנו קדימה לשדה הקרב, נחושים", הבטיח הלוי, "נעשה את זה כמו לוחמים. אנחנו זוכרים ונלחמים, בעיקר כי אנחנו יודעים שיש לשם מה, זו המדינה שלנו, הבית שלנו, ואנחנו נגן עליו בכל דרך. התרחש כאן אירוע שלא קרה מקום המדינה, הוא ידרוש שינוי מהיסוד במציאות הביטחונית ויהיו לכך השלכות בין היתר בלחימה. כולם מגויסים, תסתכלו סביב, משטחי הכינוס יצאו לשבעה וגם לחתונות, את השילוב של עצב ושמחה אנחנו נתרגם לכוח. למלחמה יש כתובת אחת, הנהגת חמאס וכל מי שפעל תחת פיקודה. הם ישלמו את המחיר על הפעולה שביצעו".