גיוס מחזור אוגוסט מוטל בספק - בצה"ל שוקלים הארכת שירות

במערכת הביטחון נערכים לתרחיש שבו משבר הקורונה יגרום לעיכוב בסיום שנת הלימודים - דבר שיעמיד בסימן שאלה את הגיוס בקיץ • בכיר במשרד הבריאות: "המקל לא יועבר לבנט - מדובר באירוע אזרחי"

זמן צפייה: 01:10

מגפת הקורונה: בצה"ל נערכים לכך שמשבר הקורונה יימשך שנה שלמה - ולוקחים בחשבון אפשרות שמחזור הגיוס המתוכנן באוגוסט לא ייצא לפועל. במקרה כזה, נערכים בצה"ל לסיטואציה שבה יצטרכו להאריך שירות לחלק מהחיילים.

בתוך כך, ביום ראשון יחל צה"ל לסייע בלוגיסטיקה ובשינוע הבדיקות למעבדות. עדיין אין כוונה לקחת חלק באכיפת הסגר. בד בבד, בכיר במשרד הבריאות מסר לחדשות 13 כי "המקל לא יועבר לשר הביטחון נפתלי בנט - מדובר באירוע אזרחי, ולא מלחמה".

מוקד מידע משותף למגן דוד אדום ולפיקוד העורף
מוקד מידע משותף למגן דוד אדום ולפיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

אתמול פרסם צה"ל את היערכותו לסיוע במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במסגרת פקודת "קרן אור". במידה ויוטל הסגר, צה"ל יסייע למשטרת ישראל וכוחות רגלים ערוכים לאכיפתו. כמו כן, חובשים של צה"ל בסדיר ובמילואים יסייעו בעבודות עזר למערת הבריאות, ובמידה ותתרחב התחלואה - יוכשרו שני גדודים של פיקוד העורף לטהר אזורים מהווירוס. זאת, על בסיס היכולת של צה"ל לטהר אזור מנשק כימי.

צה"ל יעניק גם סיוע טכנולוגי כאשר היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין פיתחו ארבעה פיתוחים לשם המאמץ; אב טיפוס שמסב מכשירי הנשמה ביתיים למכשירי הנשמה שמסייעים לחולי קורונה, ייצור מסכות מגן שיסייעו לצוותים רפואיים, הפיכת רכבים לרכבים ממוגנים לניוד חולים, ואפליקציה שתסייע לחיל רפואה לנהל את הבדיקות.

בדיקות חום בכניסה למתקנים חיוניים בבסיסי צה''ל
בדיקות חום בכניסה למתקנים חיוניים בבסיסי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

עוד במסגרת הסיוע למרחב האזרחי צה"ל פתח בפיקוד העורף מוקד מגן דוד אדום שנותן מענה לכל הציבור כדי לסייע למד"א. פיקוד העורף מאגד גם פורטל חירום לאומי עם כלל ההנחיות. מאות מורות חיילות ובני גרעינים יוקצו לסיוע למערכת הבריאות ויספקו תמיכה בילדים של סגל הרפואה.