דיווח: המתווכות הודיעו לישראל שסינוואר מעוניין בעסקה

לקראת פסגה נוספת שתיערך בדוחא או בקהיר ביום חמישי, ברשת CNN דיווחו מפי גורם ישראלי כי מנהיג חמאס הודיע למצרים ולקטר שהוא מעוניין להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש - על אף שנתניהו טרם הבהיר את עמדתו בנושא

זמן צפייה: 00:00

ברשת CNN דווח הערב (ראשון) מפי גורם ישראלי כי מצרים וקטר, המשמשות כמתווכות במגעים לעסקת חטופים, העבירו לישראל מסר לפיו מנהיג חמאס יחיא סינוואר מעוניין בעסקה. הודעת המתווכות מגיעה לקראת פסגה נוספת שתיערך בקהיר או בדוחא ביום חמישי, לאחר שהופעל לחץ אמריקני כבד במטרה לחדש את השיחות.

בדיווח של CNN הדגישו כי כעת העיניים נשואות לכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטרם הבהיר באופן חד-משמעי האם הוא מעוניין להוציא עסקה לפועל. גורמים ישראלים ששוחחו עם הרשת האמריקנית טענו כי בימים האחרונים מקורבים לנתניהו אמרו לגורמים המעורבים במשא ומתן כי הוא מוכן לקדם עסקת חטופים גם במחיר נפילת ממשלתו. "אף אחד לא יודע מה ביבי רוצה", טען אחד הגורמים הישראלים.

נאום נתניהו בקונגרס, לצד כרזות חטופים
נתניהו נואם בקונגרס, לצד כרזות חטופים | צילום: רויטרס

יציאת המשלחת הישראלית לפסגה נוספת אושרה בעקבות הצהרה שפרסמו ביום חמישי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ואמיר קטר תמים בן חמד אאל ת'אני. בהודעה קראו שלושת המנהיגים: "הגיע הזמן להסכם הפסקת אש - שישיב את החטופים מרצועת עזה". לאחר פרסום ההצהרה, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל תשלח ב-15 באוגוסט את משלחת המו"מ למקום שייקבע, כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת".

לאורך הימים האחרונים טענו בארגון הטרור כי אינם קיבלו  הבהרות מקהיר או מדוחה אודות המתווה שהוצע. עוד טענו בארגון הטרור כי הם כלל לא יודעים אם הם מוזמנים לפסגה, ולא בטוחים האם כדאי להם להוציא משלחת מטעמם.

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ביום שישי, בכיר אמריקני הבהיר בשיחה עם חדשות 13 כי ממשל ביידן סבור שעל ישראל וחמאס להגיע להבנות בהקדם האפשרי, והודיע: "אם הפערים לא יצומצמו, נציג הצעת גישור עם מצרים וקטר".

הבכיר האמריקני הבהיר כי הצורך הדחוף להשלים את המשא ומתן מקבל משנה חשיבות לנוכח איומי איראן בעקבות חיסול מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהרן. "מתקפה רחבה על איראן תסכן את העסקה", הבהיר הבכיר, "איראן כבר הודיעה שאם תהיה הפסקת אש היא תשנה את עמדתה".