סוכל פיגוע: שוהה בלתי חוקי נעצר עם נשק ושני מטענים ביפו

צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב זיהה סמוך לכיכר השעון גבר חשוד, ובבדיקה נמצא כי מדובר בשב"ח שהחזיק תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור. החשוד, ככל הנראה מאזור שכם, נעצר לחקירה, ובתחקור ראשוני הוא הודה: "באתי לעשות פיגוע בתל אביב"

זמן צפייה: 13:35

פיגוע ענק סוכל: צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב זיהה היום (חמישי) בכיכר השעון ביפו גבר חשוד, ובבדיקה נמצא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי שהחזיק תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור. בתחקור ראשוני בשטח הודה החשוד: "באתי לעשות פיגוע בתל אביב".

החשוד, בן 20 מרפידייה שבשכם, נעצר לחקירה. מדובר בצעיר שהיו בעבר התראות לגביו, ובחודש מאי האחרון הוא נתפס עם סכין בהר הבית ונשפט לארבעה חודשי מאסר, ושוחרר לאחרונה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209081713' autoplay='0' credit='' desc='מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בזירת האירוע ביפו' poster='' kid='1_trgv1pou' duration='']

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע אל זירת האירוע, ואמר: "היום נמנע פיגוע במדינת ישראל. סמוך לשעה ארבע הגיע מחבל מצויד ברובה מסוג קרלגוסטב תקני, עם מחסנית, ושני מטעני השלכה מלאים במסמרים על מנת לבצע פיגוע בתל אביב".

"המחבל בן 19 תושב שכם מודה שהיה בדרך לבצע פיגוע", הוסיף המפכ"ל, "חיפש אזור הומה קהל על מנת לבצע ירי וטבח המוני. העירנות של שני שוטרי היס"מ מנעו פה פיגוע בסדר גודל מאוד גדול של הרוגים. זו ההזדמנות להגיד תודה לכל השוטרים שפועלים פה עם ההגברה של הפעילות שלנו לאור המתיחות".

שריף חסון ומנגיסטו מוהאבאו, לוחמי היס''מ שסיכלו את הפיגוע ביפו
שריף חסון ומנגיסטו מוהאבאו, לוחמי היס''מ שסיכלו את הפיגוע ביפו

עד ראייה מהזירה ביפו אמר לחדשות 13: "כוחות המשטרה החלו לצעוק 'התרחקו', וש'אף אחד לא יתקרב לכאן'. כוחות המשטרה עצרו את אותו החשוד, לקחו לו את התיק ואז תפסו עוד שניים. בסך הכל נעצרו 3 חשודים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209081624' autoplay='0' credit='' desc='זירת האירוע ביפו' poster='' kid='1_wqvhif4k' duration='']

אמצעי הלחימה שנתפסו על ידי המשטרה משב''ח ביפו
אמצעי הלחימה שנתפסו על ידי המשטרה משב''ח ביפו

מטען הצינור שנתפס אצל המחבל
מטען הצינור שנתפס אצל המחבל | צילום: דוברות המשטרה

המפכ''ל קובי שבתאי עם לוחמי היס''מ שסיכלו את הפיגוע בכיכר השעון ביפו
המפכ''ל קובי שבתאי עם לוחמי היס''מ שסיכלו את הפיגוע בכיכר השעון ביפו

הלילה סוכל ניסיון פיגוע בבנימין, כאשר במהלך פעילות שגרתית של כוח צה"ל סמוך לכפר ביתין, חשוד פלסטיני תקף חייל באמצעות פטיש. החייל נפצע בפניו באורח קל וטופל במקום. הוא גם הספיק להגיב בירי ולנטרל את החשוד - שבחפציו גם נמצאה סכין. המחבל הוא היית'ם האני מבארכ, מהעיירה אבו פלאח - צפונית לרמאללה.