ביצע את הפיגוע - והעלה לרשתות: חקירת המחבל משייח ג'ראח

המחבל בן ה-15 נמצא בחקירת שב"כ מאז שנלכד. הוא קשר את עצמו לפיגוע ולמעשה הודה שהוא זה שביצע אותו. בתיעוד מן האירוע ניתן לראות את המחבל מגלה שבנשק ה"קרלו" ישנו מעצור, הוא מנסה להיפטר ממנו - ולהמשיך לבית הספר, אלא שהוא לא מתאפק ומעלה תמונה עם הנשק לרשתות החברתיות - מה שככל הנראה הוביל בסופו של דבר למעצרו

זמן צפייה: 03:57

המחבל בן ה-15 איברהים זאמר שביצע את הפיגוע אמש בשכונת שייח' ג'ראח, בו נפצעו באורח בינוני שני גברים, נמצא מאז לפנות בוקר (רביעי) בחקירת שב"כ לאחר שנלכד. הוא קשר את עצמו ופיגוע ולמעשה הודה שהוא זה שביצע אותו. בתיעוד מן האירוע ניתן לראות את המחבל מגלה שבנשק ה"קרלו" שנרכש עברו ב-10,000 שקלים ישנו מעצור. הוא מנסה להיפטר ממנו - ולהמשיך לבית הספר, אלא שהוא לא מתאפק ומעלה את תמונה עם הנשק לרשתות החברתיות, מה שככל הנראה הוביל בסופו של דבר למעצרו.

על אף שמפתה לומר על המחבל שמדובר במקרה של "מפגע בודד" - ממחירו של הנשק יחד עם גילו הצעיר של המפגע מובן שמישהו קנה עבורו את הנשק שעימו הוא ירה לעבר הרכב בו שהו ישראליםף, כמו גם אימן אותו בירי וגם הסיע אותו למקום הפיגוע.

Whatsapp Image 2023 04 18 At 0
הרכב שנורה בפיגוע | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, הבוקר המחבל נעצר, וכוחות הביטחון מסרו: "הותר לפרסום כי בפעילות משותפת, לוחמי ימ"מ וצה"ל בהכוונה מודיעינית של השב"כ, פעלו הלילה בעיר שכם שבחטיבת שומרון, ועצרו תוך מספר דקות את החשוד בביצוע פיגוע הירי אתמול שבו נפצעו שני אזרחים ישראלים. המחבל קשר את עצמו לאירוע כבר בתחקור הראשוני. אין נפגעים לכוחותינו. החשוד, קטין ותושב הכפר עסכר שבשכם, הועבר לחקירת שב"כ".

בתוך כך, אחרי יום הזיכרון לשואה ולגבורה - שבמהלכו התרחשו שני פיגועים - במערכת הביטחון מביטים אל השבוע הבא, שצפוי להיות אחד השבועות המתוחים ביותר בשנה: בידי צה"ל ושב"כ עשרות התרעות לפיגועים בשל השבוע האחרון של חודש רמדאן - שבמהלכו יתקיימו גם אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, וכן יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. כמו כן, הקבינט המדיני-ביטחוני כונס היום במשך ארבע שעות. עם זאת, יצוין כי "לילת אל-קדר" - אחד הלילות האחרונים ברמדאן שבמסגרתו עלו כ-100 אלף מתפללים להר הבית - עבר ללא אירועים חריגים.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 1
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

אמש יחידת דובדבן עם סיירת צנחנים נכנסו למחנה הפליטים בג'נין בעקבות התרעה של שב"כ על חולייה עם מטעני חבלה שעומדת לצאת לפיגוע. הכוחות סגרו על המבנה, עצרו שלושה מחבלים עם נשק ומטעני חבלה - ושמונה חמושים נפגעו. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

בצה"ל אמרו כי "לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו אתמול שלושה פעילי טרור במחנה הפליטים ג'נין החשודים בקידום פעילות טרור משמעותית. החשודים הם עא כרים עלא אדין אברהים אחמד, אחמד מחמד אחמד ג'רדאת ואמג'ד מחמד אחמד ג'רדאת.

"כמו כן, הוחרם רכבו של אחד המבוקשים. הפעילים היו מעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה ונרחבת. הפעילים עסקו בפיגועי ירי, מטענים וקידום פיגועים נוספים. במהלך הפעילות, חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו בירי, מוכרת טענה על פלסטינים שנפצעו מירי. בנוסף התקיימו הפרות סדר במרחב. המבוקשים הועברו לחקירת שב"כ. אין נפגעים לכוחותינו".