פיגוע ירי בבקעה: 2 אחיות נרצחו - האם במצב אנוש

הסלמה בכל הגזרות: שתי צעירות תושבות אפרת נורו למוות, ואימן בת ה-48 פונתה במסוק לביה"ח עם פגיעה רב-מערכתית. המחבלים ירו עליהם מרכב חולף, גרמו לתאונה - ואז ירו שוב. 22 תרמילים נמצאו ברכב. הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים

זמן צפייה: 08:04

שתי אחיות בנות 20 ו-16 תושבות אפרת נרצחו בפיגוע ירי היום (שישי) בצומת חמרה שבבקעת הירדן, ואימן בת ה-48 נפצעה באורח קשה מאוד ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עם פגיעה רב-מערכתית, שם היא מטופלת במחלקת הטראומה. מחבלים ברכב פלסטיני ביצעו ירי לעבר רכב המשפחה, שהתדרדר לשוליים, ואז ירו לעברו שוב. צה"ל חסם צירים במרחב בחיפוש אחר רכב המחבלים.

שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי. אימן של השתיים ישבה במושב האחורי וככל הנראה נפצעה בעיקר מתאונת הדרכים שנגרמה מהפיגוע. אב המשפחה נסע ברכב לפניהן והיה עד לאירוע. הכוחות שהגיעו למקום לא הבינו תחילה שמדובר בפיגוע, ולכן לקח זמן מה עד שהחלו הסריקות אחר המחבל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-304071356' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_pn32rwvm' duration='']

הירי בוצע מרכב פלסטיני לעבר הרכב הישראלי בצומת חמרה, הרכב הישראלי התדרדר לשוליים והמחבלים ירו מספר רב של כדורים כדי לוודא את הריגתן של הישראליות. בנקודה נמצאו 22 תרמילים, ככל הנראה מנשק מסוג קלצ'ניקוב. כוחות צה"ל חסמו צירים מרכזיים במרחב וסביב יריחו ומחפשים אחר חשודים.

הנשיא יצחק הרצוג מסר: "בעיצומו של החג, פיגוע נורא בצומת חמרה בבקעת הירדן. שתי אחיות, נשמות טהורות, שנקטפו ברצח נתעב ומזעזע. יהי זכרן ברוך. אני מחבק את האב והמשפחה בחיבוק תנחומים כואב ודואב. יחד עם העם בישראל אני מתפלל לרפואת האם ולבשורות טובות".

פיגוע ירי בצומת חמרה
פיגוע ירי בצומת חמרה

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות הפיגוע, בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ובכירי מערכת הביטחון, ובהמשך גם הגיע השר לזירת הפיגוע. עוד קודם לכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב והורה על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר

שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בחמרה
שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בחמרה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לפיגוע ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "נחרד לראות את מתקפת הטרור הקטלנית בגדה המערבית היום, שבה אם נפצעה באורח אנוש ושתי בנותיה נרצחו".

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
חיילים בודקים רכבים לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר כי "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו. המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו".

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
הרמטכ''ל בהערכת המצב לאחר הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 לחייהן כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חיה בשטח".

הרכב שהותקף בפיגוע ירי בצומת חמרה
הרכב שהותקף בפיגוע ירי בצומת חמרה

הפיגוע הפר את השקט היחסי ששרר מאז שעות הבוקר לאחר שהסתיימה תקיפת חיל האוויר בלבנון וברצועת עזה. צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות מטרות ברצועה ו-3 מטרות בדרום לבנון בתגובה למטח הרקטות שירה חמאס אתמול לעבר הגליל המערבי והרקטות שנורו במהלך החג לעוטף עזה. רקטות רבות שוגרו לעבר יישובים עוטף עזה וזוהתה פגיעה ישירה בבית בשדרות - ללא נפגעים. מאז השעה 07:00 בבוקר השקט בעוטף נשמר.

לפי צה"ל, חיל האוויר תקף במהלך הלילה תוואי מנהרות באזור חאן יונס ובצפון רצועת עזה. בין היתר הותקפו אתרי ייצור אמצעי לחימה, מנהרות טרור, מקלע כבד שממנו בוצע ירי לעבר ישראל, עמדות צבאיות של חמאס ועוד. כמו כן, הותקפו יעדים של חמאס בדרום לבנון ובהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".