בכירי צה"ל: מערכה מול חיזבאללה תגרור התלקחות בזירות נוספות

במהלך דיון הקבינט שנמשך כשש שעות ועסק במתח הגובר בגבול הצפוני, הזהירו קציני צה"ל את ראש הממשלה ושריו כי קשה להעריך את השלכותיו של מבצע "נקודתי" מול ארגון חיזבאללה. על פי הבכירים, כל פעולה מול ארגונו של נסראללה עלולה להתפתח לאירוע נרחב בהרבה. דיון הקבינט הבא מתוכנן לחודש הבא - אך ייתכן שיוחלט להקדימו לנוכח המצב הביטחוני

זמן צפייה: 01:56

במסגרת דיון שנערך אתמול (ראשון) בועדת השרים לענייני ביטחון לאומי ("הקבינט המדיני-ביטחוני") עסקו ראש הממשלה ושריו במצב הביטחוני הרגיש מול ארגון חיזבאללה בגזרה הצפונית. בכירים בצה"ל שנכחו בדיון הזהירו את השרים כי הערכת המשמעות של "עימות מוגבל מול חזיבאללה" היא מורכבת מאוד במציאות הרגישה הנוכחית. לפי הבכירים, גם יציאה למהלך העשוי להיתפס בישראל כ"נקודתי" - עלולה להתפתח לאירוע נרחב בהרבה.

עוד הזהירו בכירי צה"ל כי מלחמה בצפון צפויה לגרור אחריה התלקחויות בזירות נוספות. אזהרה זו שבה ועולה בדיונים ביטחונים בחודשים האחרונים. בנוסף, סקרו גורמי הביטחון בפני השרים את מצבה הרעוע של לבנון ואת ההשלכות הביטחוניות של מה שמוגדר על ידי גורם מדיני כ"היותה של לבנון מדינה מתפוררת ללא הנהגה".

במהלך הדיון, נאמר לחברי הקבינט כי יש להבדיל בין תכנונים ופעולות אמיתיות שמבצעים בחיזבאללה, לבין מה שמוגדר "פרובקציות על הגדר" בלבד, דוגמת האוהל שהציבו פעילי ארגון הטרור בהר דוב. הדיון הבא של הקבינט, אותו נתניהו לא מרבה לכנס, צפוי להתקיים בחודש הבא. עם זאת, יתכן שיוחלט להקדים את הדיון בהתאם למצב הביטחוני.

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה
חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

ביום שישי, הודיע משרד ההגנה האמריקני על הגעתה של משלחת אמריקנית-ביטחונית לישראל לתקופה של ארבעה ימים, בהובלת רונלנד מולטרי, תת שר ההגנה לענייני מודיעין וביטחון בארה"ב. במהלך הביקור נפגשו חברי המשלחת עם תא"ל במילואים דרור שלום, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון ועם בכירים נוספים, במטרה לדון בשיתוף פעולה הדדי להגברת הביטחון האזורי, והצגת אתגרים ביטחוניים העומדים בפני ישראל - ובראשם המתח הגובר מול חיזבאללה.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון לבנון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, בשבוע שעבר פרסמה רשת "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבללה תיעוד באורך של 20 שניות שבו נראה הרמטכ"ל בסיור שערך באזור. בציוץ נכתב בעברית: "אנחנו רואים אותך מלבנון". תיעוד דומה פורסם גם בחודש שעבר, בסיור אחר שערך הרמטכ"ל.