המתיחות בצפון: ראש הממשלה כינס דיון ביטחוני

ברקע המתיחות הגוברת מול ארגון חיזבאללה, שפעיליו ביצעו היום פרובוקציה נוספת על גדר הגבול, קיים היום נתניהו דיון ביטחוני בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון. מלשכתו של רה"מ נמסר כי הוא "קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון"

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

על רקע המתיחות הגוברת מול ארגון חיזבאללה ולנוכח איומיו של חסן נסראללה, התכנסו הערב (ראשון) בכירי מערכת הביטחון לדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפני ראש הממשלה הוצגו מספר תרחישים, הערכות המצב ותמונת מודיעין לאחר התקריות האחרונות שכללו את האוהלים שהוצבו בשטח ישראל. הדיון אמור היה להתקיים בשבוע שעבר - אך נדחה בשל אשפוזו של נתניהו. בינתיים, צה"ל תגבר אתמול כוחות באזור הצפון כחלק מהיערכות לפעילויות אפשריות של חיזבאללה. מלשכתו של רה"מ נמסר כי הוא "קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון".

בדיון השתתפו שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגים, הרמטכ"ל, ר׳ המוסד, ר׳ השב"כ, ר׳ המל"ל, ר׳ אמ"ן, ר׳ אמ"ץ, ר' אבט"מ ומזכ"ץ רה"מ. במקביל לדיון אצל ראש הממשלה נתניהו, תועדו אנשי חיזבאללה כשהם חותכים את הגדר מול הכפר ע'ג'ר - ומנופפים בדגלי חיזבאללה.

בתוך כך, ביצעו הבוקר פעילי חיזבאללה פרובוקציה נוספת בגבול הצפוני - צעירים לבנונים שמשתייכים לארגון חצו את הגבול שסומן על ידי ינופי"ל ב-2006 מול הכפר העלאווי ע'ג'ר ונפנפו בדגלים שחורים ודגלי חיזבאללה. כוח ינופי"ל שנכח במקום הרחיק אותם בחזרה לשטח לבנון. בנוסף, שיגר אתמול נסראללה איומים נוספים אל עבר ישראל במסגרת נאום שנשא לציון יום העשוראא השיעי, והוסיף: "ישראל מדברת בחוצפה על פרובוקציות של חיזבאללה בגבול - היא מבצעת פרובוקציות".

Whatsapp Image 2023 07 29 At 1
פעילי חיזבאללה צופים בנאום נסראללה, אתמול | צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה גם התייחס לכינוס הביטחוני שנערך היום ואמר: "אומרים שרה"מ הישראלי ייפגש מחר עם הגנרלים שלו. אני אומר להם: חיזבאללה בלבנון לא יהסס ויהיה מוכן לכל התפתחות או טפשות מצדם". אמר מנהיג חיזבאללה בנאומו. "הישות הציונית היא מקור הרוע וגידול סרטני באזור שלנו. האזור שלנו לא יירגע עד הסרת הגידול הסרטני הזה וחיידק השחיתות הזה. אנו בחזבאללה עומדים לצד התנגדות העם הפלסטיני".