קצין מג"ב שחיסל את המחבל משחזר: "קפץ עליי ותקף באגרופים"

רב פקד ח' ירה אתמול למוות במחבל שביצע את הפיגוע בחווארה. הוא סיפר: "המחבל עם סכין, הכניס יד לג'יפ ודקר לוחם. הוא צעק 'נפגעתי' והבנתי שאני באירוע של פיגוע דקירה. רצתי אחריו כדי שלא יהיה לינץ' - והוא תקף אותי". מפקד מג"ב: "אם המחבל היה מצליח לחטוף את הנשק - היינו נכנסים לשבת מדממת"

זמן צפייה: 03:17

רב-פקד ח', שחיסל אתמול (שישי) את המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה, סיפר הערב על שאירע: "אחת המשימות היא תגבור צירים בחווארה וישובים של יצהר, אלון מורה והר ברכה ואנחנו תופסים עמדות על הציר כדי למנוע אירועי פח"ע נגד יהודים. במהלך הפעילות זיהיתי רכב בנתיב לכיוון צפון. הרכב נתקע. לפתע הגיע מחבל עם בסכין, הכניס יד לתוך הג'יפ ודקר לוחם בין האוזן לעין. הוא צעק 'נפגעתי' והבנתי שאני באירוע של פיגוע דקירה".

הוא הוסיף: "צעקתי 'עצור' והתחלתי לרדוף אחרי המחבל וקראתי בקשר שיש פיגוע. רצתי כ-40 מטרים וראיתי אדם שוכב על הרצפה והבנתי שאני באירוע נוסף. קראתי לעוד כוחות ובשלב מסוים, כשפיניתי את האנשים כדי שלא יהיה לינץ' ברכב הישראלי - אותו מחבל קפץ עליי מאחורה ותוקף אותי באגרופים. הדפתי אותו כדי להתעמת איתו ולבודד אותו".

לוחם מג''ב שנפצע בפיגוע בחווארה
לוחם מג''ב שנפצע בפיגוע בחווארה | צילום: דוברות המשטרה

ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב, אמר: "זו שעה שיש הרבה תנועה ישראלית שרוצים להספיק להגיע לשבת. הגזרה הזו שכוחות מג"ב וצה"ל עובדים באבטחת צירים. הפריסה היא רחבה מאוד במרחקים קרובים מאוד. אחת הנקודות שמפקד הפלוגה מזהה התקהלות שיש רכב שמפריע לתנועה. תוך כדי ההתקהלות מגיע מחבל מהצד, מכניס את היד לתוך הרכב ודוקר אותו ובורח מהמקום. המ"פ פורק מהרכב ומתחיל לבצע את הפעולות.

"מפקד הפלוגה קיבל ממני גיבוי מלא. ח' פעל באופן נחוש ומקצועי וסיים את האירוע. למחבל יש היסטוריה ביטחונית. זה לא אזרח תמים ויש לו עבירות בתחום הפלילי. זה מעיד שהכוח פעל בצורה טובה. המחבל ישב ב-2014 בכלא מגידו ובכלא עופר על עבירות ביטחון. אם הוא היה מצליח לחטוף את הנשק - היינו נכנסים לשבת מדממת עם עשרות הרוגים. מדובר בפעולה מקצועית מאוד".

הסכין של המחבל
הסכין של המחבל | צילום: דוברות המשטרה

שר הביטחון בני גנץ אמר:"אני מבקש לשבח את קצין מג"ב שנטרל אתמול מחבל. אני מגנה בתוקף את הניסיונות להציג את האירוע באופן שקרי ומניפולטיבי, ואת אמירתו של שליח האו"ם למזרח התיכון נגד הלוחם, שפעל בנחישות ובמקצועיות".