דיווח: "ישראל תקפה בלילה שיירת הברחה איראנית שחצתה מעיראק"

לפי "וול סטריט ג'ורנל", ישראל תקפה בלילה שיירת כלי רכב שחצתה את הגבול מעיראק ולפי החשד הוברח בה נשק איראני. בתקיפה נהרגו, לפי דיווחים, לפחות 20 בני אדם

זמן צפייה: 01:13

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח הערב (רביעי) כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה בגבול סוריה-עיראק. לפי הדיוח, "ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודה בהברחת נשק איראני, שחצתה את הגבול מעיראק". במהלך התקיפה, כך לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 20 בני אדם.

מוקדם יותר היום דווח כי מספר תקיפות אווירית אירעו בלילה במזרח סוריה, באזור הגבול עם עיראק, כשבמדינה טרם הודיעו על מי אחראי לאותן התקיפות. תחילה, המיליציות הפרו-איראניות, שמטרותיהן היו שהותקפו על ידי המטוסים - האשימו את האמריקנים, שהכחישו כל קשר לתקיפה. לאחר מכן נשמעו קולות בסוריה ובלבנון, לרבות בערוצים המזוהים עם חיזבאללה, כמו זה בדיווח בערוץ "אל-מיאדין", שם הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.

אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה הסורית והעוקב אחר הנעשה במזרח-סוריה, "נהר מידיא", דיווח כי מטוסי קרב בלתי-מזוהים ביצעו 3 תקיפות נגד מטרות השייכות למיליציות הפרו-איראניות בעיר אל-בוכמאל, שעל גבול סוריה-עיראק. עוד דווח באתר כי מטוסי הקרב תקפו בפעם הרביעית מטרות של המיליציות הפרו-איראניות ליד העיר, כאשר דווח גם על טיסה של מל"ט בשמי האזור בו בוצעה התקיפה.

בהמשך, מקור ביטחוני ערבי המעורה בפרטי הדברים מסר לאתר חדשות עיראקי כי מל"ט תקף שני מכליות נפט, שיועדו להגיע למיליציות האיראניות. לדבריו, התקיפה בוצעה עם יציאתם ממעבר הגבול בין עיראק לסוריה לכיוון העיר אל-בוכמאל. עוד הבהיר המקור, כי המכליות הן חלק מתוך שיירה של 23 מכליות שהושמדו, כשלטענתו, "משלוח זה הכיל סיוע ללבנון ולאיראן".