דובר צה"ל: "יש לנו פרטים על רוב החטופים בעזה"

לדברי תא״ל דניאל הגרי, עד כה הודעות נמסרו ל-30 משפחות. הוא הוסיף כי "יש בידינו מאות מחבלים שבויים, אנחנו בשליטה במרבית מרחב עוטף עזה". מוקדם יותר אמר הרמטכ"ל ללוחמים: "זה התחיל לא טוב, ויסתיים רע מאוד בצד השני"

זמן צפייה: 12:40

צה"ל מחזיק ברוב הפרטים על החטופים המוחזקים ברצועת בעזה, כך הודיע הערב (שני) דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי. לדבריו, עד כה נמסרו הודעות ל-30 משפחות. "יש בידינו מאות מחבלים שבויים, אנחנו בשליטה במרבית מרחב עוטף עזה", הוסיף.

בהודעה שנמסרה אמר הגרי כי "יש לנו צוות שהוקם במיוחד באגף המודיעין, להתחיל לתפור קצוות היכן נמצאים החטופים. אנחנו יודעים שאלו ימים קשים לכולם. איבדנו הרבה מאד אזרחים וחיילים, נהרגו למעלה מ-700 אזרחים וחיילים. הודענו ל-85 משפחות שהם חללי צה"ל ואנו מחבקים אותם ומאחלים איחולי החלמה לפצועים. התחושות קשות מאד ויש תסכול, אבל צריך לזכור דבר אחד - אנחנו ננצח. שילמנו מחיר כבד ואנו נגבה מחיר בלתי נסבל".

במקביל להודעת דובר צה"ל, איים דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה: "בשעות האחרונה כאבנו את מה שקרה למשפחות שלמות ברצועות עזה, לכן החלטנו לשים לכך קץ. מהשעה הזו אנחנו מודיעים שכל תקיפה של בית של אזרחים, נוציא להורג אסירים אצלנו ונשדר את זה".

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
פלסטינים פורצים את גדר הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

מוקדם יותר היום שוחח הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, עם הלוחמים והמפקדים הפועלים באורים, בארי ואוגדת עזה, ואמר: "אחרי התחלה קשה, אנחנו מעצבים את קו המגע. פגענו בהרבה מאוד מחבלים - מי שמתקרב, הורגים אותו. אנחנו נגמור לטהר את המרחב, שלא יהיו לנו כאן מחבלים, ואנחנו במקביל כבר בהתקפה. יש לנו עוד הרבה משימות, צריכים להיות חזקים. זה התחיל לא טוב, ויסתיים רע מאוד בצד השני".