הקבינט קיים דיון על איראן: "התגובה תהיה משמעותית"

בבוקר שאחרי שיגור 181 הטילים, באיראן טענו כי "התגובה הסתיימה, אלא אם ישראל תזמן עוד נקמה". וול סטריט ג'ורנל: "ישראל העבירה מסר שלפיו בכוונתה לפגוע תפגע במתקני גרעין או נפט". שר החוץ האיראני: "הזהרנו את ארה"ב שלא תתערב". בכיר ישראלי אחרי דיון הקבינט: "התגובה תהיה משמעותית"

זמן צפייה: 03:09

דריכות שיא לקראת תגובה ישראלית על מתקפת הטילים חסרת התקדים של איראן: שעות אחרי שב"וול סטריט ג'ורנל" צוטטו גורמים ערביים באמרם כי ישראל העבירה מסר מאיים לטהרן, שלפיו היא תפגע במתקני גרעין או נפט - בכיר ישראלי אמר הבוקר (רביעי) אחרי דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני כי "התגובה תהיה משמעותית".

במתקפה אמש נורו 181 טילים בליסטיים. רובם יורט על-ידי מערכות ההגנה האוויריות, אך דווח על כמה פגיעות ישירות שגרמו לנזק. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח כי "איראן תשלם". שר החוץ האיראני כתב הבוקר בחשבון ה-X שלו כי "התגובה הסתיימה, אלא אם ישראל תזמן נקמה נוספת".

בתוך כך, נמל התעופה בן גוריון אמנם חזר לפעול הלילה - אך חברות רבות הודיעו כי הן מבטלות את טיסותיהן לישראל וממנה בעקבות המלחמה ותגובת הנגד הצפויה של צה"ל.

יירוטים בשמי איו"ש
יירוטים בשמי איו"ש | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90
יירוט בשמי אשקלון
יירוט בשמי אשקלון | צילום: רויטרס
נפילה בהר חברון
נפילה בהר חברון

המתקפה האיראנית הגיעה כחצי שנה לאחר המתקפה הקודמת, "בתגובה על חיסול הנייה, נסראללה" ובכיר איראני נוסף. אמש סמוך ל-19:30 הופעלו אזעקות בכל רחבי הארץ. פיצוצים עזים נשמעו מצפון עד דרום, ויירוטים תועדו באזורים נרחבים. פיקוד העורף פרסם התרעת חירום עם תחילת המתקפה, וקרא "להיכנס מיד למרחבים המוגנים". בתום הערכת מצב הודיע פיקוד העורף כי ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים, אלא אם כן תתקבל הנחיה אחרת.

נתב"ג בזמן האזעקות במתקפה האיראנית
נתב"ג בזמן האזעקות במתקפה האיראנית | צילום: דור פזואלו, פלאש 90
מסתתרים בזמן האזעקות במרכז הארץ
מסתתרים בזמן האזעקות במרכז הארץ | צילום: רויטרס
מסתתרים בזמן האזעקות במרכז הארץ
מסתתרים בזמן האזעקות במרכז הארץ | צילום: רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר אמש הצהרה מיוחדת - ואמר: "לירי הזה יהיו השלכות". הוא הוסיף כי לפי שעה "לא מזוהים איומים נוספים מאיראן". הקבינט המדיני-ביטחוני כונס לדיון בבונקר ממוגן בהרי ירושלים - ובכיר ישראלי אמר כי "התגובה תהיה חריפה".