גנץ: "נדרש תיקון היסטורי, יש לקדם את מתווה השירות בהסכמה"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לסערת חוק הגיוס החדש: הצורך הביטחוני המיידי מחייב אותנו להגדיל את כמות המשרתים והיקפי הסד"כ. ולצד זאת ובראייה ארוכת טווח, אנו נדרשים לתיקונים היסטוריים: הגדלה משמעותית של ההוקרה למשרתים בסדיר ובמילואים. מי שמשרת יותר - חייב לקבל הרבה יותר". לפיד: "הממשלה הזו לא סופרת אותנו ממטר"

זמן צפייה: 03:25

יו"ר המחנה הממלכתי והשר בני גנץ התייחס היום (חמישי) לסערת חוק הגיוס החדש, ואמר כי "ב-7 באוקטובר המוני ישראלים קמו והתנדבו – בלי לשאול שאלות. בהם גם חרדים שביקשו להתגייס לצה"ל, סייעו בארגוני החירום והצילו חיים רבים בעבודת קודש. כמוהם רבים מהחברה הערבית שפעלו לסייע לנפגעים ולמפונים. הצורך הביטחוני המיידי מחייב אותנו להגדיל את כמות המשרתים והיקפי הסד"כ. ולצד זאת ובראייה ארוכת טווח, אנו נדרשים לתיקונים היסטוריים: הגדלה משמעותית של ההוקרה למשרתים בסדיר ובמילואים. מי שמשרת יותר - חייב לקבל הרבה יותר".

לדברי גנץ, "לטווח הרחוק - חוק שירות ישראלי, שיכניס למעגל השירות במובנו הרחב, גם את האזרחים החרדים והערבים בהדרגה. חייבים למצוא דרך משותפת, שרק היא תאפשר לשמור על ביטחון ישראל והחברה הישראלית בהווה ובעתיד. אפעל כדי שכלל המהלכים יקודמו, ובהסכמה רחבה. חיים ביחד, משרתים ביחד. מנצחים ביחד".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר התייחס לנושא גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ואמר כי "באמצע המלחמה, כשכל יום נהרגים לוחמים, כשהמילואמניקים מתמוטטים כלכלית, הממשלה מביאה עלינו את חוק ההשתמטות. אף חרדי לא יתגייס, אף חרדי לא יסכן את חייו, אף חרדי לא יעפגע כלכלית. הממשלה הזו לא סופרת אותנו ממטר".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "בלי חובות אין זכויות. אירועי 7 באוקטובר הוכיחו סופית שמדינת ישראל לא תוכל להמשיך ולהתקיים בלי שוויון מלא בנטל".