אלכס דנציג ויגב בוכשטב נהרגו בשבי; נסיבות מותם נבדקות

צה"ל עדכן כי אלכס דנציג (76) מניר עוז ויגב בוכשטב (35) מנירים, שנחטפו ב-7 באוקטובר, אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. בצבא בודקים אם נהרגו בזמן פעולה בח'אן יונס. מטה המשפחות: "דורשים מהממשלה לאשר מיד עסקה"

זמן צפייה: 03:39

צה"ל הודיע היום (שני) למשפחותיהם של אלכס דנציג (76) ויגב בוכשטב (35), שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, ומסר כי נסיבות מותם נמצאות בבדיקה. ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על-ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. עוד נמסר כי "צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה"ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש". בצה"ל אמרו כי הם נהרגו לפני מספר חודשים, ונבדק אם מתו בזמן פעילות הצבא בח'אן יונס.

בקיבוץ נירים הודיעו קודם לכן כי קיבל את הבשורה המורה על מותו של יגב בוכשטב: "בצער עמוק ובכאב גדול התבשרנו על הירצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי חמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם". קיבוץ ניר עוז מסר כי אלכס דנציג היה "אב לארבעה ילדים, סב ל-12 נכדות ונכד. הקדיש את מפעל חייו ללימוד והדרכה בנושא השואה ויחסי יהודים ופולנים. במקביל עמל שנים רבות על טיפוח שדות הקיבוץ. זכרונו של אלכס ייחרט בליבנו כאיש שהוא גשר בין עולמות שונים: בין הרוח והספר לאדמה והשדות, בין ישראל ופולין, בין שואה ותקומה".

אלכס דנציג
אלכס דנציג

ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו משתתפים בצערן הכבד של משפחות בוכשטב ודנציג. יגב היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. ליגב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. יחד עם אשתו רימון, הוא גידל 5 כלבים ו-5 חתולים שאת חלקם אסף לשיקום. יגב נחטף מביתו בקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון בוכשטב-קירשט ששוחררה לאחר 50 ימים בשבי"

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, מסר: "קיבלנו בצער וכאב עמוק את הבשורה הנוראית על הירצחם בשבי של שני חברינו היקרים לקהילה - אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים שנחטפו מבתיהם. דנציג, מותיקי ומייסדי המועצה והיסטוריון מוערך ממקימי המסעות לפולין ובוכשטב, מוזיקאי מחונן שגדל והתחנך במועצה. אנו משתתפים בצער המשפחות היקרות והקהילה כולה. יותר מתשעה חודשים של לחימה וההפקרות נמשכת. בעוד שיש מי שחושב כי החטופים סובלים ולא מתים, הרי ההוכחה המצערת שלא כך המצב. כל יום שעובר- זוהי סכנת חיים ממשית לבנינו ובנותינו שעדיין נמצאים בשבי. אסור לנו להמשיך להתנהל כפי שאנו מתנהלים. לא נוכל להשתקם כל עוד הם עדיין שם, ואנו קוראים להחזרת כלל החטופים ולעסקה עכשיו! החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה ביותר- את החיים לשיקום ואת החללים שלא הספקנו להציל לקבורה".

אלכס דנציג עם נכדתו
אלכס דנציג עם נכדתו

אלכס היה ממייסדי המסעות לפולין והרצה על היסטוריה בשבי; יגב נחטף עם אשתו - ששוחררה בעסקה

"אלכס דנציג (76), היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב״יד ושם״ והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. אלכס היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים. אתמול, 21 ביולי, חל יום הולדתו ה-76".

ממטה המשפחות נמסר עוד כי "הבשורות הקשות הבוקר על מותם הן עוד הוכחה לדחיפות בהחזרת החטופים שנתונים בסכנת מוות מיידית בכל רגע בגיהינום של חמאס. יגב ואלכס נחטפו בחיים והיו צריכים לחזור בחיים לארצם ולבני משפחותיהם. מותם בשבי הוא מראה עצובה למשמעות גרירת הרגליים במו''מ. אנו שבים ודורשים מממשלת ישראל והעומד בראשה: אשרו מיד את עסקת נתניהו והחזירו את 120 החטופות והחטופים, את החיים לשיקום ואת החללים והנרצחים לקבורה בארצם. גם השבוע הזמן הולך ואוזל לחטופות והחטופים".