נסראללה: "שלב חדש במלחמה, ישראל חצתה קו אדום"

יומיים אחרי חיסול "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות, וחיסול הנייה באיראן שיוחס לישראל, מזכ"ל חיזבאללה אמר בנאומו כי "ישראל חצתה קו אדום. אנו לא הפצצנו את מג'דל שמס גם לא בטעות". לאחר מכן איים ישירות על נתניהו: "אתה לא מכיר אותנו, ימיך ספורים"

זמן צפייה: 02:56

ברקע הכוננות לתגובה בישראל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (חמישי) נאום - יומיים אחרי חיסול "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות, וחיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה באיראן - שיוחס לישראל. נסראללה אמר כי כעת מדובר על "שלב חדש במלחמה", וטען כי "ישראל חצתה קו אדום". בצל המתיחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפויים לשוחח הערב.

"ביום שלישי ישראל תקפה בניין בדאחייה שהביאה להרג אזרחים וגם להרג פואד שוכר. התקיפה הזאת היא חלק מהתוקפנות האמריקנית והישראלית. הישראלים ממציאים שזו תגובה על אירוע מג'דל שמס. זאת הונאה", אמר נסראללה. עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה: "אנו לא הפצצנו את מג'דל שמס גם לא בטעות. חקרנו את הנושא והבהרנו שלא שיגרנו רקטה למג'דל שמס".

לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה, "ישראל בכוננות, פינו את בסיס רמת דוד ופתחו מקלטים, כי הם לא יודעים מהיכן תגיע התגובה. ישראל לא יודעת". נסראללה הוסיף: "אנו נגיב, ההחלטה תהיה בשטח. אנו בוחנים תגובה אמיתית ולא תגובה סתמית". בנאומו התייחס נסראללה גם לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בטהרן, ואמר כי "איראן לא תשתוק".

בהמשך איים נסראללה באופן ישיר על נתניהו: "תעשה מה שאתה רוצה. אתה והאמריקנים ששומרים עליך, ביידן האריס - כולם אותו הדבר. תעשה מה שאתה רוצה, אתה לא מכיר אותנו. ימיך ספורים".

נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד העורף
נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד העורף | צילום: מעיין טואף /לע"מ

במקביל, נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בפיקוד העורף, ואמר: "ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש - הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא". בינתיים, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

עוד אמר נתניהו: "לאחר שחיסלנו שלשום את רמטכ"ל חיזבאללה מוחסן, היום הגיע האימות הסופי לחיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף. דף היה אחראי לטבח הנורא של 7 באוקטובר וגם לפיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל. הוא היה המבוקש מספר אחד של ישראל במשך שנים. החיסול שלו מקבע עיקרון פשוט שקבענו - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו".