מצ"ח והמשטרה חוקרים: תחמושת נגנבה מבסיס צה"ל בגולן שנפרץ

כ-70 אלף כדורי רובה וכ-70 רימוני מטול נגנבו מבסיס צנובר שבמרחב אוגדה 210, ואחד הכיוונים שנחקרים הוא גם שהפורצים זכו לשיתוף פעולה פנימי מחיילי צה"ל בבסיס. בידי שב"כ שלושה עצורים תושבי טובא-זנגרייה החשודים במעורבות בפריצה, אלוף פיקוד צפון הנחה על הקמת ועדה שתתחקר ותבדוק את הכשלים שאפשרו את הגניבה

זמן צפייה: 02:31

בסיס צנובר של צה"ל ברמת הגולן נפרץ הלילה (שבת) ונגנבה ממנו תחמושת רבה. שב"כ, מצ"ח והמשטרה פתחו בחקירה, ואחד הכיוונים שנחקרים הוא גם שהפורצים זכו לשיתוף פעולה פנימי מחיילי צה"ל בבסיס. כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב עורכים סריקות במרחב אחר התחמושת שנגנבה, ובידי שב"כ כמה עצורים תושבי היישוב הבדואי טובא-זנגרייה, המוכרים למשטרה כעבריינים פליליים, החשודים במעורבות בפריצה.

במהלך הלילה בוצעו בבסיס שבמרחב אוגדה 210 ספירת מלאי בבונקרים, וממנה עלה כי ישנו חוסר של כ-73 אלף כדורים מסוג 5.56, וכן נגנבו כ-72 רימוני מטול נפיץ. לא נגנבו כלי נשק מסוג כזה או אחר. כלל פרטי וכיווני החקירה מואפלים בצנזורה.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 4, אל"מ מיקי שרביט. ועדת המומחים תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע הגניבה, וממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.