ניסיון פיגוע בבית כנסת בדרום הר חברון: המחבל נוטרל - אין נפגעים

המחבל עלא קיסיה נכנס לבית הכנסת ביישוב טנא עומרים כשהוא חמוש בסכין, ניסה לדקור מתפללים ונוטרל על ידי איש ביטחון מכיתת הכוננות. המחבל חדר ליישוב באין מפריע, כשהוא זוחל מתחת לשער החשמלי

זמן צפייה: 03:35

ניסיון פיגוע בחג השבועות: מחבל חמוש בסכין חדר הבוקר (שישי) ליישוב טנא עומרים שבדרום הר חברון, והגיע לבית הכנסת המקומי. המחבל נורה ונוטרל על ידי איש ביטחון מכיתת הכוננות של היישוב, ומותו נקבע לאחר זמן קצר. אין נפגעים ישראלים. בתיעוד חדירת המחבל ניתן לראות כיצד הוא זוחל מתחת לשער החשמלי של היישוב ונכנס פנימה באין מפריע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305261054' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_f5ill9yj' duration='21']

המחבל עלא קיסיה הגיע לבית הכנסת במטרה לדקור מתפללים שהגיעו למקום לכבוד החג, ואנשים שהיו בסמוך למקום. הוא הגיע לבוש בבגדים רגילים, ולא ניסה להתחזות או להתחפש למתפלל. בכוחות הביטחון מתחקרים את נסיבות חדירתו ליישוב, במטרה להבין כיצד הדבר התאפשר.

עם קבלת הדיווח ביישוב בדבר חדירת מחבל בשעה 09:40, התושבים התבקשו להיכנס לבתים ולנעול דלתות וחלונות. צוותי מד"א הגיעו למקום, כמו גם כוחות צבא שהחלו בסריקות ביישוב ובבית הכנסת במטרה לשלול אפשרות של הימצאות מחבל נוסף במקום.

המחבל עלא קיסיה
המחבל עלא קיסיה
הסכין של המחבל ביישוב טנא
הסכין של המחבל ביישוב טנא