נמשך המצוד אחר מחבל שלישי: "אנחנו נתפוס אותו"

קצין בכיר בפיקוד מרכז אמר כי לכוחות הביטחון עדיין לא ידוע אם המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבקעת הירדן ידעו שמדובר באוטובוס של חיילים. מצבו של נהג האוטובוס מוסיף להיות קשה, השתפר מצבו של החייל שנותח

זמן צפייה: 17:03

קצין בכיר בפיקוד מרכז שוחח הערב (ראשון) עם הכתבים הצבאיים בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן, ואמר כי לכוחות הביטחון עדיין לא ידוע אם המחבלים ידעו שמדובר באוטובוס של חיילים. הקצין הוסיף כי נמצאו מחסניות על הכביש, כך שככל הנראה המחבלים ביצעו החלפת מחסניות.

מפקד מחלקה שראה כי נהג האוטובוס שנפצע מסיט את האוטובוס לשוליים ועוצר, ואז הוא ועוד חייל או שניים ביצעו ירי דרך החלון לכיוון רכב המחבלים, שנמלט מהזירה. הרכב של המחבלים המשיך שני קילומטרים קדימה, פנה שמאלה מול היישוב בקעות, ואז החומר הדליק שאיתו הם ניסו לשרוף את האוטובוס גרם לדליקה ברכב.

סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן
סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן

המחבלים קפצו עם נשקם מהרכב הבוער, שהמשיך לנסוע עוד מאה מטרים, ואז השריפה התפשטה לקדמת הרכב - וגם הנהג ברח ממנו. בזמן הזה נסעו לכיוון האוטובוס כוחות ביטחון, ובטווח של מאה מטרים משם נמצאו המחבלים כשהם סובלים מכוויות.

הקצין הבכיר הוסיף כי נמשך המצוד אחר המחבל השלישי ואמר: "אנחנו נתפוס אותו". הקצין הוסיף כי מדובר ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית. אחד המחבלים שנתפסו הוא בעל תעודת זהות ישראלית, ואמו תושבת הכפר ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי. שאר המחבלים הם פלסטינים המתגוררים באזור הבקעה ובאזור ג'נין. עוד הוסיף הקצין כי הוא לא רואה סיבה לצאת למבצע נרחב בכל רחבי יהודה ושומרון.

סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן
סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן

בתוך כך, מבית החולים רמב"ם נמסר כי השתפר מצבו של החייל בן ה-19 שנפצע באורח קשה בפיגוע, ומצבו מוגדר כעת קל-בינוני. בשעות הערב הוא יעבור הליך ניתוחי לטיפול בפגיעות רסיסים, ולאחר מכן יוחזר להשגחה במחלקה לטיפול נמרץ. נהג האוטובוס בן ה-61, שמצבו עדיין מוגדר קשה, עבר ניתוח לטיפול בפציעות חודרות בפלג גופו העליון, והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים.

מבית החולים העמק בעפולה נמסר כי מתוך שניים מתוך ארבעת החיילים שפונו במצב קל שוחררו, ואילו אחד אושפז להמשך טיפול ואחד עדיין מטופל במחלקה לרפואה דחופה.

האוטובוס הירוי בבקעת הירדן
האוטובוס הירוי בבקעת הירדן | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

טירוני חטיבת כפיר, שהיו על האוטובוס בדרכם לבא"ח כפיר בבקעות, התגייסו לפני שבועיים ולא היו חמושים. מתחקיר הפיגוע עולה כי המפקדים החמושים השיבו באש לעבר המחבלים, שכנראה ירו עשרות כדורים לעבר האוטובוס, שלא היה ממוגן ירי.