צמיגים בוערים, בזנ"טים ופחי זבל: מתפרעים חסמו צירים במזרח י-ם

הפרות סדר ועימותים פרצו בין כוחות הביטחון וכמה מתושבי מזרח ירושלים במספר שכונות באזור, כאשר מפרי הסדר חסמו צירים מרכזיים במזרח העיר. השר בן גביר: "מדינת ישראל לא תתקפל בפני קומץ טרוריסטים. העבריינים שחוסמים את השכונות, הם מסיתים"

זמן צפייה: 00:44

הפרות סדר ועימותים פרצו הלילה (בין שבת לראשון) בין כוחות הביטחון וכמה מתושבי מזרח ירושלים, במספר שכונות באזור ביניהן: מחנה הפליטים שועפאט, עיסאוויה, ג'בל מוכבר וסילוואן. מפרי הסדר חסמו צירים מרכזיים במזרח העיר באמצעות צמיגים בוערים, בזנ"טים, פחי זבל וחפצים נוספים.

כוחות המשטרה שהיו במקום, פעלו יחד עם צוותי הרשות המקומית כדי לפנות את החסימות ולהדוף את המתפרעים. המשטרה אף נאלצה לפזר קטטה שהתפתחה בין כמה ממפרי הסדר ותושבי מזרח העיר שרצו לצאת לעבודה ולנוע בצירים שנחסמו על ידי המתפרעים.

הפרות סדר במזרח ירושלים
הפרות הסדר במזרח ירושלים

בהודעת המשטרה נמסר כי "מפרי הסדר מנסים לשבש את שגרת החיים באותם שכונות, כדי למנוע ולהפריע לציבור לצאת לעבודה ולשגרת יומו ולכפות עליהם שביתה. המשטרה תמשיך לפעול לקיום מרקם חיים תקין במזרח ירושלים לצד שמירת הביטחון והסדר ואכיפת החוק עם יתר הרשויות. לא נאפשר לפורעי חוק ומפרי סדר לפגוע בשלום הציבור ובשגרת חייו ולייצר ענישה קולקטיבית לעשרות אלפי אנשים בגלל מחאתו האלימה. כל ניסיון לפגוע באזרחים או בשוטרים יטופל בהתאם ובכל הכלים שברשותנו".

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה לאירועים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הבוקר: "הנחיתי את המשטרה להמשיך במבצע 'ריכוז מאמץ' במזרח ירושלים. המשטרה פועלת משעות הבוקר המוקדמות להסיר את החסימות - והערכתי הרבה לשוטרים וללוחמים".

עוד הוא הוסיף: "מדינת ישראל לא תתקפל בפני קומץ טרוריסטים. העבריינים שחוסמים את השכונות, הם מסיתים, פועלים בניגוד לחוק ורוצים אנרכיה במזרח ואסור לנו לנו לאפשר להם את זה יש כמובן להפריד בין הקולקטיב לבין אותם עבריינים, אך משטרת ישראל צריכה לגלות יד קשה ואפס סובלנות מול אותם פורעי חוק והמבצע ימשך".