12 ילדים נרצחו מפגיעת רקטה במג'דל שמס; צה"ל: "נגיב בהתאם"

רקטה פגעה ישירות במגרש כדורגל במג'דל שמס. 12 ילדים נרצחו, בהם 4 בני משפחה, ו-5 נפצעו אנוש. בכיר ישראלי: "התגובה תהיה קשה, אך לא מעוניינים להיגרר למלחמה כוללת". נתניהו למנהיג העדה הדרוזית: "חיזבאללה ישלם מחיר כבד שטרם שילם עד כה"

זמן צפייה: 26:58

לפחות 12 ילדים נרצחו ו-5 נפצעו קשה - מתוכם ארבעה בני משפחה - בפגיעה ישירה הערב (שבת) של רקטה במגרש כדורגל במג'דל שמס, שבצפון רמת הגולן למרגלות החרמון. בצה"ל אמרו כי מדובר בתגובה של חיזבאללה על חיסול מחבלי כוח רדואן בכפר כילא מוקדם יותר, וכי צה"ל נערך לתגובה. בכיר חיזבאללה אמר כי לארגון הטרור "אין קשר לאירוע".

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר כי הרקטה שוגרה מצפון לכפר שבעא שבדרום לבנון, והוסיף: "חיזבאללה משקר. הוא אחראי להרג הילדים. נגיב בהתאם". שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל וראשי המוסד ושב"כ ואמר: "הוצגו אפשרויות הפעולה נגד חיזבאללה, מערכת הביטחון הונחתה בהתאם". בכיר ישראלי אמר לרשת "סקיי" כי "התגובה תהיה קשה, אך לא מעוניינים להיגרר למלחמה כוללת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, והביע "זעזוע עמוק מרצח הילדים והחפים מפשע על-ידי חיזבאללה. ראש הממשלה ביקש להעביר בשם כל עם ישראל תנחומים הנשלחים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ולעדה הדרוזית כולה. ראש הממשלה הבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה". ח"כ בני גנץ הגיע לזירה ואמר: "ממשלת לבנון אחראית. אסור לנו לעבור על האירוע הזה לסדר היום. צריך להסיט את המשאבים צפונה".

הקבינט יכונס עם חזרת נתניהו לארץ. רה"מ: "חיזבאללה ישלם מחיר כבד שטרם שילם"

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2707242100' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='דובר צה"ל: "נגיב בהתאם"' poster='' kid='1_cjbc0eiy' duration='269']

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2707242115' autoplay='0' credit='עלי מוגרבי' desc='זעקת תושבי מג′דל שמס: "תנו לנו סיוע מיידי"' poster='' kid='1_x4of7r8d' duration='248']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407271840' autoplay='0' credit='' desc='זירת האירוע במג′דל שמס' poster='' kid='1_2xrkpmj7' duration='33']

אזור השיגור מלבנון
אזור השיגור מלבנון | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר הודיע נתניהו כי לא יקדים את חזרתו לארץ, וגורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי "ההחלטה הסופית על חזרת נתניהו והאפשרות שיטוס ארצה בזמן השבת תתקבל רק לאחר הערכת המצב הטלפונית. מ'כנף ציון' אפשר לנהל את האירוע כמו שניתן לנהל אותו מהקריה". זמן קצר לאחר מכן, בעקבות הביקורת, הודיעה לשכת ראש הממשלה על קיצור הביקור בארה"ב: "לאחר האסון, נתניהו הנחה להקדים את החזרה לישראל במהירות האפשרית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר כי "נתניהו צריך בשעות כאלה להיות בישראל ולקחת חלק בניהול המלחמה. העובדה שטרם החליט על חזרה לישראל היא עוד הוכחה מבישה לניתוק המוחלט שלו ובעיקר לזה שלא אכפת לו משום דבר חוץ מעצמו".

אופניים ודם בזירת רצח הילדים במג'דל שמס
אופניים ודם בזירת רצח הילדים במג'דל שמס | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
כוחות בזירת הפגיעה במג'דל שמס
כוחות בזירת הפגיעה במג'דל שמס | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת הפגיעה במג'דל שמס
זירת הפגיעה במג'דל שמס | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
הזירה במג'דל שמס
הזירה במג'דל שמס | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מנהיג העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, אמר: "אנחנו שרויים בהלם גדול מהטבח הנוראי שאירע הערב ביישוב הדרוזי מג'דל שמס במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל. אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה של הילדים וחלקיהם המרוסקים השרועים על הדשא. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי".

מצה"ל נמסר: "זוהה שיגור שחצה משטח לבנון ונפילה במרחב. מסוקים וכוחות צה"ל בשיתוף מד"א פועלים לפינוי הנפגעים". עוד נמסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון ב-17:24, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים, יתר השיגורים נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב נווה אטי"ב ב-17:55, זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר בתגובה על המטח הכבד לצפון והפגיעה ביישוב מג'דל שמס: "אני משתתף בצער הנהגת המועצה המקומית מג'דל שמס על הפגיעה הטראגית בתושבים חפים מפשע ושולח החלמה מהירה לפצועים. אני זועם! כנראה שעד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה, ראש הממשלה וחברי הקבינט ימשיכו במדיניות ההתעלמות מהצפון. אני קורא לממשלה להתעורר מהתרדמת ולפעול מיד!".

השר ניר ברקת אמר: "ישראל צריכה לשנות לחלוטין את המשוואה בצפון. מדינת לבנון וחיזבאללה חייבים לשלם מחיר כבד. על הקבינט לשנות גישה ולעבור מהכלה להתקפה. דם תושבי הצפון איננו הפקר. אני משתתף בצער המשפחות במג׳דל שמס. זהו עוד פשע מלחמה שמצטרף לשורה של פשעי מלחמה מאז 7 באוקטובר".

בניין עיריית ת"א מואר בצבעי דגל הדרוזים
בניין עיריית ת"א מואר בצבעי דגל הדרוזים | צילום: רויטרס

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "על מות ילדים קטנים, נסראללה צריך לשלם בראשו. ‏לבנון כולה צריכה לשלם את המחיר. עמדתי לגבי הצעדים הנחוצים ידועה. על ראש הממשלה לשוב באופן מיידי. ‏הגיע זמן מעשים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מאז 8 באוקטובר אמרתי שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה בצפון וצריך להכריע את האויב. הפורומים של מקבלי ההחלטות נמנעו 10 חודשים מלהכיר בכך שאנחנו במערכה מול חיזבאללה. היום אף אחד, בשום פורום, כולל שר הביטחון שחתר רק להכלה מול החיזבאללה, לא יכול להתחמק מהמציאות המדממת - אנחנו במלחמה. אני קורא לראש הממשלה לכנס במיידית את הקבינט גם בטלפון מוצפן, שיקבל את ההחלטה שאני כבר תקופה ארוכה דורש - מלחמה בצפון עכשיו".

שר הפנים משה ארבל אמר: "התגובה על הירי הנפשע והרצחני למג'דל שמס אסור שתהיה פחותה מהתגובה על הירי לת"א. במדינה ריבונית דין אחד למג'דל שמס ולת"א. בערב הקשה הזה אני מבקש לחזק את ידידי ראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סלח. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ומתפלל להחלמת הפצועים".

אמבולנס בכניסה למג'דל שמס
אמבולנס בכניסה למג'דל שמס | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מוקדים לתמיכה נפשית:

ב"מכבי" מפעילים קו סיוע מיוחד לתמיכה נפשית המאויש על-ידי עובדות ועובדים סוציאלים, לרבות בשפה הערבית. במספר 3555*. משרד הבריאות תגבר את המענה הרגשי של מרכזי החוסן לתושבי מג’דל שמס והצפון. בנוסף, המשרד פתח אתרים לקליטת נפגעי חרדה בבתי החולים בצפון הארץ.

מרכזי חוסן בצפון (יישובי גליל מזרחי וגליל מערבי):
עברית - 04-6900603
ערבית - 04-7702649
רוסית - 04-7702650
אנגלית - 04-7702651

עמותת ער"ן, במספר 1201: קו הסיוע בשפה הערבית פועל במתכונת חירום בטלפון 1201, שלוחה 2. מער"ן נמסר: "אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים מצוקה אל תישארו לבד - דברו איתנו. עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי.

باعقاب المجزره التي ارتكبت بحق اطفال وشباب ابرياء بقرية مجدل شمس

جمعيه عيران للمسانده النفسيه الاوليه باللغه العربيه تعلن عن تفعيل خط الطوارىء حيث يمكنكم التواصل معنا على الرقم 1201 بداله رقم 2

טלפון מרכז החוסן הארצי הטיפולי - *5486
המרכז פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00

קופות חולים
מאוחדת 3833*
לאומית 507*
מכבי 3555*
כללית 8703*

משרד החינוך מפעיל מ-20:30 את מוקד הסיוע הרגשי, במספר 6552* שלוחה 5, כדי להעניק תמיכה רגשית ונפשית להורים, לתלמידים ולצוותי החינוך. את המוקד מאיישים מומחים ומומחיות למצבי חירום ומשבר מהשירות הפסיכולוגי ייעוצי. המוקד פעיל הן בשפה העברית והן בשפה הערבית.