4 חיילים נהרגו מפגיעת הכטב"ם בבא"ח גולני; 7 במצב קשה

51 חיילים נוספים נפצעו. מצבם של 9 בינוני והיתר קל. חיזבאללה קיבל אחריות. דובר צה"ל תא"ל הגרי אמר בזירה: "נתחקר את האירוע, אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר". אוסטין שוחח עם גלנט והביע תנחומים

זמן צפייה: 00:53

דובר צה"ל התיר לפרסום הלילה (בין ראשון לשני) לפרסום כי ארבעה חיילי צה"ל נהרגו מפגיעת הכטב"ם בבסיס צבאי סמוך לבנימינה מוקדם יותר הערב. 58 חיילים נפצעו בתקרית, בהם שבעה באורח קשה, תשעה באורח בינוני והיתר במצב קל.

מפרטים ראשוניים עולה כי שני כטב"מים עשו דרכם לאזור, כשבאזור נהריה יורט הכטב"ם הראשון. הקשר עם הכטב"ם השני אבד, וכעבור זמן קצר הוא התרסק והתפוצץ בחדר האוכל בבסיס הצבאי. בחיל האוויר החלו בתחקור האירוע, במטרה להבין מדוע הכטב"ם שפגע לא זוהה, ובצה"ל מעריכים כי מדובר על חתימה נמוכה של הכטב"ם, כמטרה קטנה, אשר מקשה על המכ"ם לזהות אותו.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הגיע לזירה, ובסרטון שהוא צילם במקום הוא אמר: "נלמד ונתחקר את האירוע, כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התרעה ופוגע פה בבסיס. איום כלי הטיס הבלתי מאוישים הוא איום שאנחנו מתמודדים איתו מתחילת המלחמה, אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר. אנחנו נתחקר את האירוע הזה, נלמד ונשתפר. התפקיד שלנו הוא להגן טוב יותר על חיילינו ועל אזרחי מדינת ישראל".

בחיזבאללה קיבלו אחריות על שיגור הכטב"ם, וטענו כי שיגרו מספר כלי טיס לעבר מטרות צבאיות. בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר כי לפני מדיניות הם משגרים לעבר בסיסים של צה"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410132124' autoplay='0' credit='' desc='פינוי פצועים במסוק' poster='' kid='1_3te85mlx' duration='9']

התקרית אירעה קצת אחרי השעה 19:00 הערב, כאשר כטב"ם נפץ ששיגר חיזבאללה מלבנון פגע במבנה חדר האוכל בבסיס והתפוצץ בשעה שהמקום היה מלא בחיילים. במד"א הכריזו על אירוע רב נפגעים, כאשר רוב הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה, ואחרים פונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה ושיבא תל השומר.

ביה"ח שיבא תל השומר, הערב
ביה"ח שיבא תל השומר, הערב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מסוק צבאי מנחית פצועים בביה"ח רמב"ם, הערב
מסוק צבאי מנחית פצועים בביה"ח רמב"ם, אמש | צילום: פלאש 90

ביום שישי, קצת אחרי כניסת צום יום הכיפורים, אזעקות הופעלו באזור השרון כאשר שני כטב"מי נפץ של חיזבאללה שוגרו מלבנון והגיעו עד מרכז הארץ. אחד יורט, נבדק אם השני התפוצץ בים. נזק נגרם לבניין דיור מוגן בהרצליה, לא היו נפגעים.

פגיעה בבית אבות בהרצליה בערב יום הכיפורים
פגיעה בדיור מוגן בהרצליה בערב יום הכיפורים

המטחים הבלתי פוסקים של חיזבאללה מלבנון לעבר יישובי ישראל גובים עוד ועוד קורבנות, ורק ביום רביעי שעבר נהרגו בני הזוג רויטל יהוד בת ה-45 ודביר שרביט בן ה-43 מפגיעת רקטה במטח לעבר קריית שמונה. בני הזוג התגוררו בעיר במהלך השנתיים האחרונות, ונהרגו מפגיעת רסיסים לצד שלושת כלביהם, לאחר שיצאו לטייל איתם ולא הספיקו להגיע למרחב מוגן.

3cnzty
רויטל יהוד ודביר שרביט, בני הזוג שנרצחו במטח לקריית שמונה
זירת הפגיעה בקריית שמונה
זירת הפגיעה בקריית שמונה בשבוע שעבר | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי 25 חיילים נפצעו מירי נ"ט בשתי תקריות שונות בדרום לבנון, בהם שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני, ו-19 במצב קל. הבוקר מסר דובר צה"ל כי קצין ולוחם במילואים נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום לבנון.