פיגוע דריסה בבנימין: חיילת נפצעה קשה, המחבל נוטרל

לוחמת צה"ל כבת 20 נפצעה מפגיעת רכב בכביש 60 סמוך למגרון. מרדף התנהל אחר הרכב הפוגע, ומותו של המחבל נקבע בבית החולים לאחר שנורה ע"י שוטרים. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לצעירה טיפול רפואי, והיא פונתה לביה"ח שערי צדק בירושלים

זמן צפייה: 02:30

פיגוע דריסה בבנימין: לוחמת צה"ל כבת 20 נפצעה באורח בינוני-קשה היום (שלישי) מפגיעת רכב בכביש 60 סמוך להתנחלות כוכב יעקב. מרדף התנהל אחר הרכב הפוגע, שניסה להימלט לכיוון רמאללה, והוא נעצר ונוטרל לאחר ביצוע נוהל מעצר חשוד.

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לחיילת טיפול רפואי, כאשר היא בהכרה מלאה וסובלת מחבלת ראש. מצבה הוגדר קשה ויציב, והיא פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל, בן 45, נשוי ואב לחמישה בעל היתר עבודה שעבד בסניף של "רמי לוי" בשער בנימין, פונה גם הוא לשערי צדק, ומותו נקבע בבית החולים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211291116' autoplay='0' credit='' desc='ניטרול המחבל החשוד בדריסה' poster='' kid='1_ica41i42' duration='']

דניאל דובינקי, נהג האמבולנס שפינה את הפצועה, סיפר: "קיבלנו דיווח על בת 20 שנפגעה, לפי הקריאה הראשונית בתאונת דרכים. כשהבנו שמדובר באירוע פח"ע חברנו כמה שיותר מהר לנפגעת ופינינו אותה במצב בינוני-קשה לשערי צדק עם חבלת ראש. במהלך הנסיעה היא הייתה בהכרה מלאה, דיברה איתנו ותיקשרה איתנו, ואנחנו מקווים שבבדיקות פה היא תצא כשמצבה טוב ולא נשקפת סכנה לחייה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211291218' autoplay='0' credit='' desc='נהג האמבולנס שפינה את הפצועה: "במהלך הנסיעה היא דיברה איתנו ותיקשרה איתנו"' poster='' kid='1_fiolayps' duration='']

פראמדיק מד"א שמוליק דיויד סיפר: "הגענו במהירות למקום, הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לכיכר כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בראשה ובפלג גופה העליון. סיפרו לנו שרכב פגע בה וברח. העלנו אותה במהירות לאמבולנס תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן טיפול תרופתי לכאב ופינינו אותה לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ שלנו שהגיע מהכיוון השני ומפנה אותה לבית החולים כשמצבה קשה ויציב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211291214' autoplay='0' credit='' desc='ד"ר אלעד בועז: "לא נשקפת סכנה לחייה"' poster='' kid='1_dtkeoofc' duration='']

ד"ר אלעד בועז, כירורג בכיר בבית החולים שערי צדק, אמר: "למרכז הרפואי הגיעה פצועה כבת 20 שנפגעה בפיגוע הדריסה. היא הגיעה יציבה עם פגיעת ראש ופגיעות שטחיות בכל חלקי גופה. היא נלקחה להערכה ובדיקות הדמיה, ולא נשקפת סכנה לחייה. בנוסף הגיע לכאן המפגע, וכבר בדרך לכאן הוא איבד סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

המכונית של המחבל החשוד בדריסה בבנימין
המכונית של המחבל החשוד בדריסה בכביש 60 | צילום: דוברות בנימין

זירת פיגוע הדריסה בכביש 60, בנימין
זירת פיגוע הדריסה בכביש 60 | צילום: דוברות איחוד הצלה

בצל ההסלמה האחרונה ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים, בצה"ל הביעו אמש פסימיות באשר להמשך גל הטרור בשטחים, והציגו נתונים קשים שעולים מהשטח. גורמים ביטחוניים רואים עלייה של פי שלושה אירועי ירי בשטחי איו"ש, חוששים מהמשך הסלמה והתפשטותה לרצועת עזה, וכן מהיום שאחרי אבו מאזן.

בכירים בצה"ל העריכו כי הסבירות להסלמה בשטחים עלתה, וכי הסלמה כזו עלולה גם לפגוע בהכנות צבא היבשה למלחמה גדולה בצפון או בעזה. בצה"ל מביעים חשש מהסתלקותו הקרובה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שציין זה עתה את יום הולדתו ה-87. לדברי גורמים בצבא, אבו מאזן ממשיך לדבוק בהתנגדות לטרור ובתיאום הביטחוני עם צה"ל ושב"כ, ולראייה הם מציגים את התפקיד החיובי שמילא במשבר חטיפת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו ז"ל בג'נין.

בצבא רואים את התדלוק שמקבלים מפגעים מארגוני הטרור ואומרים "חמאס וג'יהאד איסלמי לא צריכים לעשות הרבה מעבר לחלק כמה מאות שקלים לכל מפגע. היתר קורה מעצמו. חלק מהתארגנויות הטרור שצמחו בשנה האחרונה נזרעו בתקופת הקפאת התיאום הבטחוני ב-2020, בחצי השנה שלאחר ההכרזה על תכנית המאה של טראמפ, כי באותה תקופה ההתארגנויות הללו היו חוקיות מבחינת המנגנונים. היום אנחנו משלמים את המחיר".

בצבא מזהים זליגה של פעילי מנגנונים לעיסוק בטרור, אמנם במספרים קטנים אך כתופעה קיימת שבה נאבקת הרשות. בסוף השבוע האחרון אבו מאזן כינס את בכירי המנגנונים והורה להם לפעול בכל זאת, ולו אחרת, בג'נין ובשכם. עם זאת, בצה"ל מציינים בחיוב כמובן את מה שמסתמן כפירוק מוצלח של כנופיית הטרור 'גוב האריות' בשכם, לאחר שרוב פעיליה הסגירו עצמם לרשות הפלסטינית, אך חלק קטן מהם עדיין מבצע ירי מול כניסת כוחות צה"ל לעיר.