בשב"כ חוקרים: מכתב איום נגד נתניהו הונח על קבר אחיו

מכתב האיום הונח על קברו של יוני נתניהו בהר הרצל, וגורמים ביטחוניים אומרים כי ההערכה שמדובר באירוע תודעתי שמטרתו להפחיד, אך האירוע נבדק במלוא הרצינות. גורם בכיר בשב"כ: "נטפל באירוע בכל הכלים העומדים לרשותנו"

זמן צפייה: 03:39

המשטרה ושב"כ פתחו היום (שישי) בחקירה משותפת אודות מכתב איום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהונח על קבר אחיו, יוני נתניהו ז"ל, אשר בעוד ארבעה ימים ימלאו 47 שנים לנפילתו במהלך מבצע אנטבה. החקירה תנוהל על ידי יחידת הסייבר ביחידת להב 433 של המשטרה.

במכתב, שנמצא על הקבר בידי בנות פרויקט תגלית שהיו במקום, נכתב בין היתר: "נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הם נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. שיהיה ברור זה איום מדרגה ראשונה".

גורמים ביטחוניים אומרים כי ההערכה שמדובר באירוע תודעתי שמטרתו להפחיד, אך האירוע נבדק במלוא הרצינות. גורם בכיר בשב"כ מסר לחדשות 13 כי בארגון לא מתכוונים לעבור לסדר היום לאחר "האיום המכוון שהונח על קברו של גיבור ישראל", ואמר כי בשב"כ יטפלו באירוע בכל הכלים העומדים לרשותם.

מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו
מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו | צילום: לפי סעיף 27א'

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה משותפת עם שירות הביטחון הכללי, בעקבות מכתב איומים, עפ"י החשד, שאותר היום מונח על קברו של יוני נתניהו ז"ל במתחם הר הרצל בירושלים. גורמי החקירה מבצעים בעקבות כך פעולות מגוונות על מנת להתחקות אחר מניח המכתב, ומיצוי חקירת המעשה".

יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח מסרה: "היום בו ראש הממשלה מקבל מכתב איומים מצמרר ומחריד, תוך שימוש ציני באובדן שחווה, הוא יום שחור עבור החברה הישראלית כולה. ליבנו במשפחת השכול מתכווץ ברגעים אלה, ואנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה, שבוודאי חווה את התחושות הקשות. ביזוי קברו של גיבור ישראל כדי לשדר מסר מאיים לאחיו לא משנה באיזה תפקיד הוא מכהן לא יכול לעבור על סדר היום".

Yonibibi
בנימין נתניהו נואם כשברקע תמונת אחיו יוני נתניהו (ארכיון) | צילום: רויטרס
רה''מ נתניהו השבוע באזכרת אחיו יוני
רה''מ נתניהו השבוע באזכרת אחיו יוני | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר נעצר תושב בית שמש בן 23 בחשד שאיים בקבוצת וואטסאפ בת מאות חברים לפגוע בראש הממשלה. החקירה נפתחה לאחר שנודע למשטרה כי אדם פרסם בקבוצת וואטסאפ ציבורית הודעה שבה נכתב: "אז יהיה נשק לכולם והזדמנות לדפוק לביבי כדור בראש". לפי החשד, הודעה זו נכתבה על רקע שיח שהתפתח בקבוצה בנושא חלוקת נשקים לאזרחים לאחר הפיגוע הרצחני בעלי.

ההודעה שכתב החשוד באיומים על נתניהו
ההודעה שכתב החשוד באיומים על נתניהו

לפי החשד החשוד גם התבטא בקבוצה כי "החוק אינו מעניין", וכתב כי לא צריך רישיון לנשק כדי לשאת אותו. המשטרה פתחה בחקירה והתחקתה אחר החשוד במעשה, כאשר השופט התרשם בדיון כי הראיות מצביעות על חשד לעבירות איומים ואף הסתה לאלימות, אך שחרר את החשוד למעצר בית.