גנץ על ההסכם עם לבנון: "לא ויתרנו על מילימטר אחד של ביטחון"

ברקע האישור של שתי המדינות על ההסכם הימי, במהלך הערכת מצב שקיים שר הביטחון עם הרמטכ"ל ואלוף פיקוד צפון הוא הדגיש כי "ההסכם מתקדם למרות איומי ארגון הטרור חיזבאללה שניסה לחבל בתהליך"

זמן צפייה: 01:11

במהלך הערכת מצב בפיקוד צפון שקיים היום (שלישי) יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, התייחס שר הביטחון בני גנץ להסכם שהושג על הגבול הימי עם לבנון, והדגיש כי "לא ויתרנו ולא נוותר על מילימטר אחד של ביטחון. ההסכם מתקדם למרות איומי ארגון הטרור חיזבאללה שניסה לחבל בתהליך".

"אני מברך על הודעת נשיא לבנון על קבלת ההסכם", אמר גנץ, "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת וההסכם שאליו אנו מתקדמים הוא הגון וטוב לשני הצדדים. בחודשים האחרונים מערכת הביטחון ליוותה מקרוב את המו"מ על הגבול הימי בצפון בהיבט הביטחוני".

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב בפיקוד צפון
שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב בפיקוד צפון | צילום: אלעד מלכה

כאמור, מוקדם יותר היום משרד ראש הממשלה פרסם הודעה בה אישרו את ההגעה להסכם הגבול הימי עם לבנון. בהודעה נמסר כי "ישראל ולבנון הגיעו להסכם היסטורי על הקו הימי" וכי "טיוטת ההסכם עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי".

ראש הממשלה לפיד הוסיף: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון". בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר, ואחריו תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת בה יובא ההסכם בפני חבריה. לאחר מכן, ההסכם יובא לאישור הכנסת.

רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש
רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש | צילום: חברת אנרגי'אן, רויטרס

בהקשר זה, יצוין כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט טרם החליט איך להצביע, והוא צפוי לקבל החלטה רק אחרי שישמע את חוות הדעת של בכירי מערכת הביטחון ויראה את הנוסח הסופי. כפי שפורסם לפני כשבוע בחדשות 13, בנט הביע את הסתייגותו מההסכם המתגבש. בין היתר הוא אמר במהלך שיחות שקיים היום כי ההסכם המדובר שונה ממה שהכיר וממה שהוצג לקבינט. לטענתו, בהסכם הזה - לבנון מקבלת את כל מה שהיא רוצה.

סגן יו''ר הפרלמנט של לבנון ויו''ר צוות המשא ומתן מטעמה של הממשלה הלבנונית, אליאס בו סעב על רקע אסדת כריש
סגן יו''ר הפרלמנט של לבנון ויו''ר צוות המשא ומתן מטעמה של הממשלה הלבנונית, אליאס בו סעב על רקע אסדת כריש | צילום: חברת אנרגי'אן, רויטרס

שני בכירים בממשלת לבנון המקורבים לארגון חיזבאללה שנותרו בעילום שם, אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הארגון נתן "אור ירוק" לממשלת לבנון להסכים לתנאים של ההסכם הנוכחי. עוד אמרו הבכירים כי חיזבאללה מחשיב את סוגיית המשא ומתן כ"גמורה".