גנץ: "נרחיב את הפעילות מול הטרור ככל שנידרש"

שר הביטחון ביקר בגוש עציון, והתארח ב"סוכת השלום" של ראש מועצת אפרת, יחד עם שר התרבות טרופר ומפקד אוגדת איו"ש, ואמר כי "החובה שלנו היא לאפשר ביטחון ולמגר את האיומים". בצל ההסלמה, רה"מ לפיד קיים דיון ביטחוני מיוחד בקריה

זמן צפייה: 02:15

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (ראשון) בגוש עציון, והתארח ב"סוכת השלום" של ראש מועצת אפרת עודד רביבי, יחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר ומפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט. "אנחנו נמשיך בפעילות מול הטרור", אמר גנץ, "ונרחיב אותה ככל שיידרש ובכל האמצעים - התקפיים, הגנתיים, מדיניים ואזרחיים".

עוד אמר שר הביטחון: "סיימתי ביקור וסיור בגוש עציון שהחל בסוכת השלום באפרת, יוזמה ברוכה של ראש המועצה עודד רביבי שמסמלת את היהדות שלנו שמבוססת על שכנות והידברות, ועל קשר טוב עם כוחות הביטחון. החובה שלנו היא לאפשר ביטחון ולמגר את האיומים. אנחנו מחויבים לכך. לאחר מכן ביקרתי את הכוחות במעבר בית"ר שעומדים על המשמר".

"ערב החג, אני מבקש בשמכם להביע הערכה למפקדים, לחיילים, לשוטרים שעומדים על המשמר. אנחנו עומדים מאחוריכם ונותנים לכם את הגיבוי המלא לפעול ולנטרל כל איום. כל עם ישראל מאחוריכם. אני מאחל לכל בית ישראל חג שמח ושקט".

פעילות כוחות צה''ל הלילה בשטחים
פעילות כוחות צה''ל בשטחים | צילום: דובר צה''ל

בצל ההסלמה ביהודה ושומרון, ראש הממשלה יאיר לפיד קיים בשעות הצהריים דיון ביטחוני מיוחד בקריה בתל אביב, יחד עם שר הביטחון גנץ, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט וראשי מערכת הביטחון.

לקראת שמחת תורה הוטל סגר על השטחים, שיימשך עד מחר בלילה ובמהלכו לא תותר כניסה של פלסטינים לישראל. מוקדם יותר היום, בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים גנץ, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של גורמי טרור במרחב העיר שכם. בשנה האחרונה נמנעה כניסתם לישראל של למעלה מ-2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אמר על ההחלטה: "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסיה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן | צילום: דובר צה''ל

הבוקר דיווחה המשטרה כי מאז החל חג הסוכות נעצרו למעלה מ-50 חשודים בגין מעורבותם בהפרות סדר, מרביתם קטינים וחלקם נתפסו בשעת מעשה. כמו כן מבוצעים כל העת גם מעצרים של חשודים שנטלו חלק בהפרות סדר שהיו בשבוע שעבר. כלל העצורים הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית שהקים מפקד מחוז ירושלים בתחילת חגי תשרי וכן ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

ארבעה חשודים נעצרו ביממה האחרונה בחשד למעורבות בהפרת סדר אלימה שהייתה בליל רביעי בבית חנינא, וכללה ידויי אבנים לעבר רכב שבו נסעו בני משפחה. ארבעת החשודים, תושבי השכונה בגילים 17-14, נעצרו על ידי בלשי הימ"ר וכוחות נוספים של מחוז ירושלים. מעצרם הוארך היום בבית משפט השלום בירושלים בארבעה ימים נוספים.

הלילה עצרו שוטרי יס"מ של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב חמישה חשודים בבתיהם שבמזרח ירושלים, שהיו מעורבים בהפרות סדר בימים האחרונים במספר מוקדים במזרח העיר, זאת לצד חשודים נוספים שנעצרו בסופ״ש. בנוסף נעצרו מספר חשודים בידויי אבנים והפרת סדר בשייח' ג’ראח הלילה, כשאחד מהם נתפס מיידה אבנים בשעת מעשה ונעצר לאחר הכוונה של תצפיתני משל"ט מחוז ירושלים.

בסוף השבוע האחרון, טוענים במשטרה, פחתו באופן משמעותי היקף הפרות הסדר במזרח ירושלים, ומוקדי הפרות סדר בודדים שהיו במהלך סוף השבוע במזרח ועוטף העיר- טופלו על ידי השוטרים שפעלו למניעת חיכוך ולביצוע מעצרים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר.

מתפללים עלו לרגל להר הבית לרגל תשעה באב
מתפללים יהודים בהר הבית (ארכיון) | צילום: רויטרס

מינהלת הר הבית דיווחה היום על עלייתם של 4,457 יהודים עד כה לתפילות חג הסוכות בהר הבית, מספר שיא שלראשונה חצה את גבול ה-4,000. במינהלת הר הבית נערכים לעליית יהודים גם מחר חג שמחת תורה, בו צפויים לעלות מאות יהודים לרגל החג.