שגריר איראן לאו"ם: "נאומו של בנט היה מלא בשקרים"

לאחר נאום רה"מ בעצרת בניו יורק, הבכיר האיראני טען כי ישראל לא יכולה לדון על תוכנית הגרעין, כשהיא מחזיקה "באלפי ראשי נפץ גרעיניים". עוד האשים כי "באו"ם משתוללת 'איראן-פוביה'"

זמן צפייה: 01:33

לאחר נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם, האשים היום (שלישי) שגריר איראן לאו"ם מג'יד טאכט רוואנצ'י את דבריו של בנט כ"מלאי שקרים". לטענתו, ישראל לא יכולה לדון בתוכנית הגרעית האיראנית, משום שהיא "מחזיקה באלפי ראשי נפץ גרעיניים". כמו כן, טען כי בארגון האו"ם משתוללת "איראן-פוביה".

אתמול נאם בנט בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, בפעם הראשונה מזה 12 שנים שראש ממשלה ישראלי שאינו בנימין נתניהו דיבר בכינוס השנתי של הארגון. "ישראל היא מגדלור בלב ים סוער", פתח ראש הממשלה את נאומו. "אנו אומה עתיקת יומין. חזרנו למולדתנו הקדומה, במשך יותר מדי זמן, ישראל הוגדרה על ידי מלחמות עם שכנינו. אבל זו איננה מהותה של מדינת ישראל".

"הישראלים לא מתעוררים בבוקר במחשבה על הסכסוך", המשיך בנט. "הישראלים רוצים לחיות חיים טובים. משמעות הדבר היא שמפעם לפעם, יתכן שנידרש לעזוב את משרותינו, להיפרד ממשפחותינו ולמהר לשדה הקרב כדי להגן על מדינתנו".

מג'יד טאכט רוואנצ'י, שגריר איראן לאו''ם
מג'יד טאכט רוואנצ'י, שגריר איראן לאו''ם | צילום: רויטרס

בהמשך נאומו שלח רה"מ מסר לאיראן: "יש את אלה בעולם שנדמה כי הם רואים את חתירתה של איראן לנשק גרעיני כמציאות בלתי נמנעת, או שפשוט נמאס להם לשמוע על זה. לישראל אין את המותרות הזו. אנחנו לא נתעייף. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

"ישראל, פשוטו כמשמעו, מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האיסלאמי וחמאס. מה משותף לכולם? כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי והם כולם נתמכים על ידי איראן", הוסיף בנט, "מטרתה הגדולה של איראן ברורה לחלוטין לכל מי שעיניו פקוחות: איראן חותרת לשלוט באזור והיא חותרת לעשות זאת תחת מטריה גרעינית".

את נשיא איראן אבראהים ראיסי תקף בנט באופן אישי, ואמר עליו כי הוא היה חלק מארבעה אנשים שהרכיבו את  "ועדת מוות" שהורתה על רצח המוני של 5,000 פעילים פוליטיים. "הם נתלו על מנופים. ראיסי גם פיקח על רצח של ילדים איראנים. הכינוי שלו הוא "התליין מטהראן" כיוון שזה בדיוק מה שהוא עשה – טבח בעמו שלו. אחת העדות לטבח הזה אמרה בעדותה שכשראיסי היה מסיים סבב של רציחות הוא היה עורך מסיבה, לוקח לכיסו את כספם של אלה שהוא הרגע הרג ואז היה יושב לאכול עוגות שמנת".