בנט על החלטת סבא"א: "חושפת את פרצופה האמיתי של איראן"

ראש הממשלה התייחס להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבעה כי הרפובליקה האיסלאמית איננה משתפת פעולה עם הסוכנות ואינה מצייתת להוראותיה - מה שמוביל לכך שהיא אינה יכולה למלא את תפקידה בפעילות נגד גרעין צבאי. "תמרור אזהרה ברור"

ישיבת הקבינט ביום ירושלים, בנט
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הערב (רביעי) להחלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א): "ישראל מברכת את החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שהתקבלה הערב. זוהי החלטה משמעותית אשר חושפת את פרצופה האמיתי של איראן".

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: רויטרס

"החלטת מועצת הנגידים קובעת שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א", הסביר בנט, "ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה החשוב ולפעול נגד פעילויות בתחום הגרעין הצבאי. המדינות הרבות שהצביעו בעד ההחלטה שיתפו פעולה יחד במטרה לבלום ולמנוע את הגעתה של איראן לנשק גרעיני. ההצבעה היום בסבא"א מהווה תמרור אזהרה ברור לאיראן - אם איראן תמשיך בפעולותיה, על המדינות המובילות להביא את הסוגיה האיראנית בחזרה למועצת הביטחון".

איראן וארה''ב מאבק ימי בחריין
דגל איראן | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר הערב מועצת הנגידים של סבא"א אישרה את ההחלטה הדורשת מאיראן  לספק הסברים על האורניום שרידי אורניום בשלושה ממתקניה הגרעיניים לא מוכרזים. הנגידים של רוסיה וסין התנגדו, הודו נמנעה.

ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם", ציטט את הודעתו של נציג איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בעקבות ההחלטה, שאמר כי "איראן מגנה החלטה זו", והדגיש כי, "זו זכותה של איראן לבחון מחדש את המדיניות שלה כלפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי הממשל בטהרן הציג לארצות הברית הצעה חדשה לחידוש הסכם הגרעין של 2015