בנט: נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי – סילוק איראן מסוריה

שר הביטחון נאם בטקס לזכר חללי אסון המסוקים, התייחס למתיחות בצפון ואמר כי "השקט היחסי לא מבלבל אותנו. כשזרועות תמנון מכות בך – תחנוק את הראש. לא התמקדנו מספיק בהחלשת טהראן"

זמן צפייה: 02:48

שר הביטחון נפתלי בנט נשא דברים היום (שלישי) בטקס לזכר חללי אסון המסוקים, התייחס למתיחות בצפון והצהיר כי "נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה".

בנט הוסיף כי "גם בימים אלו, הגזרה הצפונית ממשיכה להעסיק אותנו. השקט היחסי לא מבלבל אותנו. כשזרועות תמנון מכות בך – תחנוק את הראש. כך עם איראן". לדבריו, "משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו, בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים".

שר הביטחון הצהיר: "אנחנו אומרים לאיראן - אין לכם מה לחפש בסוריה. כל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם. חיסול סולימאני הוא אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה. אבל אל לאויב האיראני לטעות - אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני".

עוד בחדשות 13:

דיווח בסוריה: 23 אנשי מיליציות איראניות נהרגו בתקיפת צה"ל

אחרי שורת כישלונות: איראן שיגרה לוויין לחלל – שוב ללא הצלחה

בכירים ישראלים: ההצבעה על תוכנית השלום באו"ם תידחה

נפתלי בנט בטקס הענקת פרס היצואן המצטיין
נפתלי בנט, שר הביטחון | צילום: בית הנשיא

על פי דיווחים של המרכז הסורי לממעקב אחר זכויות אדם בסוריה, לפחות 23 אנשי המיליציות האיראניות נהרגו בתקיפה אווירית שבוצעה בשבוע שעבר נגד בסיסים צבאיים סמוך לדמשק בסוריה - המיוחסת לישראל. מקור צבאי סורי טען כי היו שמונה פצועים בתקיפה. כמו כן הוא הטיל את האחריות על חיל האוויר הישראלי, והוסיף כי התקיפה בוצעה בשני גלים וכי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו להשמיד מספר רב של טילים.

צבא אסד התייחס לתקיפה: "ההסלמה בתוקפנות הישראלית לא תציל את ארגוני הטרור המתמוטטים באדליב ובמערב חלב תחת מתקפות הצבא הסורי".

יירוט בשמי דמשק
יירוט בשמי דמשק | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, איראן הודיעה כי שיגרה לוויין לחלל - אך ללא הצלחה. זאת, לאחר שורות ניסונות שיגור שנעשו בשנה החולפת, ונכשלו גם הם. גורם במשרד ההגנה הודיע כי שיגור הלוויין "זפר" בוצע בהצלחה, אך הוא נכשל בכניסה למסלול. עם זאת, הוסיף כי "השגנו את רוב יעדינו".

מדובר בניסיון שיגור נוסף במסגרת התוכנית שארצות הברית טוענת כי מיועדת לפיתוח טילים בליסטיים. טהראן, עם זאת, מכחישה כי מדובר בניסיון מעין זה.