רה"מ שוחח עם שר הבט"פ: "אירוע חמור המחייב מאמץ כלל מערכתי"

לאחר ששישה אסירים ביטחוניים נמלטו מכלא גלבוע שבצפון, בנט קיים שיחה עם בר לב. מפקד מחוז צפון בשב"ס: "האסירים ניצלו כשל של מבנים הנמצאים על בסיס כלונסאות"

זמן צפייה: 08:20

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הבוקר (שני) עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בעקבות בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. "מדובר באירוע חמור המחייב מאמץ כלל מערכתי של כוחות הביטחון", אמר בנט שיקיים התייעצויות בהמשך בהתאם לצורך.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב התייחס לאירוע ואמר כי "לפנות בוקר עודכנתי על הבריחה, והיא מתוחקרת על ידי נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, שנמצאת בנקודת הבריחה. מחוז צפון במשטרת ישראל הקים חפ״ק סמוך לזירה ומפקד על המרדף והסריקות בסיוע צה״ל והשב״כ".

מפקד מחוז צפון בשב"ס, אריק יעקב, התייחס גם הוא לאירוע ואמר כי "ממה שמזהים כרגע, האסירים ניצלו כשל של מבנים הנמצאים על בסיס כלונסאות". עוד אמר כי "המאמצים המרכזיים הן המודיעניים והן המבצעים, מופנים כדי לאתר את הבורחים".

פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע
פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע

דובר חמאס בעזה, פאוזי ברהום, בירך על האירוע ואמר כי היא "פעולה אמיצה והרואית וניצחון של האסירים בבתי הכלא בישראל. הבריחה הזו והניצחון הזה מראים שרצונו של לוחם הג’יהאד לא ינוצח"

המנהרה שנמצאה בכלא גלבוע
המנהרה שנמצאה בכלא גלבוע