בנט: הבריחה מהכלא היא קריאת השכמה - חלק מהמערכות התנוונו

רה"מ התייחס למצוד אחר המחבלים הנמלטים ואמר: "כמות והאנרגיה והמאמצים שהושקעו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה" והוסיף כי "את מה שהתקלקל אפשר לתקן"

זמן צפייה: 08:15

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להימלטות האסירים ולכשלים ממנה נבעה ואמר כי "כמות האנרגיה והמאמצים שהושקעו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה. זה מחייב בדיקה והפקת לקחים" .

בנט הוסיף ואמר: "יחד עם השר לביטחון הפנים, החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית. אנחנו מסתכלים במבט רחב יותר ורואים במה שקרה קריאת השכמה".

בנט הדגיש כי "חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של ייעול, תיקון וחתירה למצוינות. אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בארגון ביטחוני כמו שירות בתי הסוהר. מינויים איכותיים בהתאם לפרמטרים המקצועיים בלבד, הגדרת יעדים לאומיים, וגיבוש תוכניות עבודה סדורות" וסיכם באופטימיות זהירה כי "את מה שהתקלקל אפשר לתקן".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקדם ההדבקה מתקרב ל-1, חולה בן 21 שלא התחסן מת בוולפסון

גנץ: איראן מאמנת בשטחה מחבלים מסוריה ומלבנון בהפעלת כטב"מים

המצוד אחר הנמלטים מכלא גלבוע: חשד כי אחד המחבלים עבר לג'נין

כזכור, ארבעת האסירים הנמלטים שנתפסו במהלך סופף השבוע: זכריא זביידי, מוחמד עארדה, עבדאללה עארדה ויעקוב קדרי, הובאו אתמול לבית המשפט המחוזי בנצרת לדיון בהארכת מעצרם. בית המשפט החליט להאריך את מעצרם בתשעה ימים עד ה-19 בספטמבר.

אמש נשמעה ביקורת קשה נגד השר לביטחון הפנים עמר בר לב מפי גורמים ביטחוניים. לחדשות 13 נודע כי גורמים שניהלו את מבצע החיפושים האשימו את בר לב בחוסר הבנה של פעילות המשטרה והכוחות בשטח. "היה כאן דבר אבסורדי, השר בר-לב הגיע רק להצטלם", אמר לחדשות 13 גורם בכיר והוסיף: "הוא לא מבין משטרה, הוא לא מבין את הכוחות בשטח, אמנם יש לו רקורד צבאי - אבל אפס הבנה בעבודת המשטרה. השב"כ והמשטרה ניהלו הכל".

השר עמר בר לב
השר עמר בר לב