בתום מבצע לילי: נעצר המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר

כוחות הביטחון עצרו הלילה את המחבל שרצח את הנער בן ה-14 בעת שיצא לרעות צאן לפני עשרה ימים באזור בנימין. המחבל, תושב הכפר דומא בן 21, קשר את עצמו לפיגוע והועבר להמשך חקירת שב"כ

זמן צפייה: 01:04

הותר לפרסום: כוחות הביטחון עצרו הלילה (בין ראשון לשני) את המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 באזור בנימין לפני עשרה ימים. במסגרת הפעילות הלילית, בה לקחו חלק שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, עצרו לוחמי ימ"מ ושב"כ את המחבל - אחמד דואבשה, תושב הכפר דומא בן 21, שקשר את עצמו לפיגוע והועבר להמשך חקירה בשב"כ.

בהודעה משותפת לצה"ל ושב"כ נמסר: "מאז שארע הפיגוע, פעלו שב"כ וצה״ל בריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי בניסיון להתחקות אחר זהות המחבל. ביממה האחרונה נרשמה התפתחות משמעותית בחקירה ובשעות הלילה פשטו הכוחות על הכפר דומא והביאו למעצרו של החשוד. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות למול כל גורם אשר יסכן את ביטחון אזרחי ישראל".

הלוויתו של בנימין אחימאיר
הלווייתו של בנימין אחימאיר

כזכור, חיפושים אחר אחימאיר, תושב ירושלים בן 14, החלו כשלא שב לאחר שיצא לרעות צאן באזור חוות מלאכי השלום ביום שישי לפני שבוע וחצי. גופת הנער אותרה למחרת במועצה האזורית מטה בנימין באמצעות רחפן של יחידת האיסוף 636.

אחרי שנודע דבר מותו של אחימאיר, פרצו עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים ברחבי יהודה ושומרון, ולפי צה"ל עשרות נפגעו. כוחות הביטחון איתרו באזור מציאת הגופה אבן מגואלת בדם וסכין, וההערכה הראשונית גרסה כי הנער נאבק במחבל לפני שנרצח.

מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר | צילום: פלאש 90

בתחילת השבוע שעבר אחימאיר הובא למנוחות בהר המנוחות בגבעת שאול שבירושלים. אביו אופיר ספד לו: "בדרך הכל כך מיוחדת שלך, זכית להגשים חלומות מופלאים. נלחמת ללמוד תורה ולא לוותר לאתגרים שפקדו אותך, לא ויתרת על אף משאלה – וחיפשת את הדרך לשביל הזהב שלך".

האב אופיר המשיך: אתה משקף דברים פשוטים, מתוקים ותמימים. ביני שלי, מן הרגע הראשון בו פרצת לאוויר העולם היה ברור שזהו שמך, בנימין, על שמה של ירושלים שכל כך אהבת". שלוש אחיותיו של בנימין ספדו גם הן. "לב אחד שהאיר את העולם; קרני האור שלך נגעו בכל כך הרבה אנשים. היית בן אדם אוהב ואהוב, אתה היית אדם כל כך אכפתי ואחראי תודה לך על הכל, שהיית האח הכי טוב שיכול להיות".