בנימין בן ה-14 נרצח בפיגוע; עשרות נפגעים בעימותים ביו"ש

אחרי יממה של חיפושים: בנימין אחימאיר בן ה-14 מירושלים, שיצא לרעות צאן סמוך למאחז מלאכי השלום ונעלם - אותר ללא רוח חיים בבנימין. כוחות הביטחון הודיעו כי נרצח בפיגוע טרור וכי מתנהל מרדף אחרי הרוצחים. עימותים אלימים פרצו בין מתנחלים לפלסטינים בכפר דומא, אבן מגואלת בדם וסכין אותרו סמוך לגופה

זמן צפייה: 01:48

בתום יממה של חיפושים: גופתו של בנימין אחימאיר בן ה-14 אותרה היום (שבת) במועצה האזורית מטה בנימין. לפי צה"ל, הנער מירושלים שנעלם אתמול אחרי שיצא לרעות צאן ליד המאחז מלאכי השלום שבמועצה - נרצח עם יציאתו מהחווה. גופתו אותרה באמצעות רחפן של יחידת האיסוף 636. אחרי שנודע דבר מותו, עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים פרצו ברחבי יהודה ושומרון, ולפי צה"ל עשרות נפגעו. כוחות הביטחון איתרו באזור מציאת הגופה אבן מגואלת בדם וסכין, וההערכה היא כי הוא נאבק במחבל אחד לפחות לפני שנרצח.

מצה"ל נמסר כי בדומא בוצע ירי חי, והתרחשו שריפת מכוניות. במקום פצועים פלסטינים, כך גם באל מור'ייר. באל-סאוויה ניזוקו בתים מזריקת אבנים, כך גם מספר מכוניות. גם בקוסרה, בתין, סילוואד, סינגל, תורמוסעייא וביתילו נפגעו בתים ומכוניות מזריקת אבנים והצתות של מתנחלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404131441' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_pflagrnp' duration='5']

שב"כ ומשטרת ישראל פתחו בחקירה. הנער יצא מהחווה לבדו עם העדר בשעה 06:00 בבוקר. חפציו האישיים של הנער אותרו בשטח. ההערכה היא כי הוא נרצח בנשק קר. מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יקי דולף נפגש עם מתנחלים, וביקש מהם שלא לפגוע במאמצי החקירה של צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. כוחות צה"ל ושב"כ במרדף אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

החיפושים אחר בנימין אחימאיר
החיפושים אחר בנימין אחימאיר | צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ומג"ב, יחידת האיסוף 636, מחלקת הביטחון של המועצה ומתנדבים - סרקו אחרי הנער משישי בבוקר, בסיוע אווירי של משטרת ישראל וחיל האוויר. גם כוחות שב"כ הצטרפו למאמץ החיפושים. שלושה חיילי צה"ל שהשתתפו בחיפושים נפצעו באורח קל לאחר שהושלכו עליהם אבנים במסגרת הפרות סדר שהתפתחו בין מתנחלים ופלסטינים.

חיפושים אחר הנער הנעדר בבנימין
חפ"ק החיפושים במלאכי השלום אחר הנער שנעדר | צילום: דוברות יכ"ל

דוברת המשטרה פרסמה הודעה בה ביקשה את סיוע הציבור באיתורו של אחימאיר: "בשעות האחרונות פועלת משטרת ישראל יחד עם כוחות צה"ל ומאות מתנדבים לאיתורו של נעדר העונה לשם בנימין אחימאיר בן 14.9 תושב ירושלים. תיאורו - מבנה גוף מלא, שיער בהיר מתולתל, לבש חולצה כחולה".

אמו של בנימינין, מרים, סיפרה על החשש לחייה של בנה, וביקשה להתפלל לכך שהוא יימצא במהרה. "הוא יצא בבוקר לרעות את הצאן ולא חזר", סיפרה, "יש מאמצים גדולים ואני מבקשת מכל מי שרואה אותי לעזור ולעשות מעשה טוב שיוקדש לבנימין כדי שיקרה נס והוא יחזור אלינו עוד היום".